Participació dels estudiants a l’AQU

L’Espai europeu d’educació superior (EEES) reconeix els estudiants com a membres de ple dret de la comunitat universitària i preveu la seva participació en l’organització i els continguts educatius de les universitats i en les activitats d’altres institucions d’educació superior. El Comunicat de Berlín i el Comunicat de Bergen recullen explícitament la necessitat de promoure la participació dels estudiants; d’altra banda, tant la LUC com la LOU incorporen articles en aquest sentit. En aquest context, AQU Catalunya impulsa accions que tenen com objectiu implicar els estudiants en processos d’avaluació i en la formació universitària:

• Nomenament d’un grup d’experts amb l’encàrrec de dissenyar cursos adreçats a estudiants que tractin les vies de participació dels alumnes en els processos d’avaluació i en el disseny de nous plans d’estudis.
  • Incorporació d’estudiants als comitès externs d’avaluació de titulacions i de serveis bibliotecaris. Aquests estudiants hauran assistit prèviament als cursos de formació i format part de ple dret dels Comitès Externs d’Avaluació (CAE). Fins al moment els 10 CAE que han participat al procés d’avaluació de serveis bibliotecaris i els 4 CAE que han treballat en avaluacions de titulacions han comptat amb presencia d’estudiants.
  • Creació d’una comissió assessora de la Comissió d’Avaluació de la Qualitat formada per estudiants de les universitats catalanes.
  • Presentació i difusió del projecte de participació dels estudiants a nivell internacional. Les accions dutes a terme per AQU Catalunya des de 2004 fins al moment actual es troben explicades detalladament a l’article Student involvement in quality assurance agency processes: the Catalan experience.

AQU

2 thoughts on “Participació dels estudiants a l’AQU

1. El archipublicitado EEES aun no deja de ser una mera consigna, un rótulo de “grandes aspiraciones”. EN la práctica, en el proceso mismo de movilización entre universidades de diversos países existen muchos problemas por resolver y por aclarar, por ejemplo: el préstamo financiero, la coincidencia de planes de estudios, el idioma, etc., etc. Ayudaría mucho que expusieran casos concretos.

2. i quant cobren els líders estudiantils per assistir a quatre sessions? per què és? per què es vagin entrenant per a ser futurs polítics? quina llàstima que la UB promocioni trepes i no gent vàlida i preparada…