La Universitat de Barcelona (UB) s’ha posicionat per sobre de les altres universitats catalanes i espanyoles en el rànquing elaborat per la consultora d’àmbit anglosaxó QS

La UB ocupa la posició 176, més de deu punts per sobre de la Universitat Autònoma de Barcelona (194) i més ben valorada que l’Universitat Autònoma de Madrid (222), la Complutense de Madrid (253), la Universitat Pompeu Fabra (336) i la Universitat de Navarra (353). A l’estudi realitzat per la consultora QS, que pertany al mateix conglomerat de mitjans que el diari The Guardian, la UB perd posicions respecte el mateix estudi realitzat l’any 2010, on ocupava la posició 149.

La consultora QS valora diferents criteris a l’hora de realitzar el rànquing, que inclou 300 universitats de tot el món (sobre les 700 que s’avaluen) i s’elabora anualment. Entre els criteris que valora la consultora s’inclouen la reputació acadèmica, l’efectivitat amb què els llicenciats troben feina, el nombre de cites en investigacions i publicacions científiques de les universitats, la capacitat dels estudiants, la quantitat d’estudiants estrangers i la potencialitat internacional de cadascuna de les universitats.

La metodologia que utilitzen des de QS és de tipus quantitatiu i no tots els criteris tenen el mateix pes sobre el resultat final que determinarà la posició de les universitats. En l’elaboració dels rànquings participen més de 30.000 acadèmics de tot el món i 16.000 llicenciats que ja formen part del mercat laboral.

Experts coneixedors dels diferents rànquings universitaris existents critiquen que alguns d’aquests rànquings, com el de QS o el de Times Higher Education Ranking, privilegien en els seus anàlisis i informes a les universitats anglosaxones i orienten els seus resultats a enfortir determinades universitats. En aquest sentit, Miquel Duran, en el seu bloc dedicat a temes universitaris Edunomia, apunta que la sobrevaloració d’alguns centres anglosaxons persegueix l’objectiu de facilitar-los la captació d’estudiants internacionals.

Més informació a:

QS – topuniversities

Edunomia, bloc de Miquel Duran

One thought on “La Universitat de Barcelona ocupa la posició 176 al rànquing de la consultora QS-Top Universities

1. I més que baixarà! Catedràtics que cobren però no donen llurs assignatures, becaris que treballen per quatre euros, alumnes que no poden fer màsters per no caure bé als sàtrapes de torn, places per treballar-hi ofertades i adjudicades abans de fer les proves, recursos d’alçada que denuncien tot això i que ningú els hi fa cas… Així és com es fan les coses a la UB des de fa temps i tot i que tothom gira la cara i fa veure que no en saps res, aquestes coses passen factura… I més que baixarà!