Daily Archives: 16 Setembre 2011

Vols participar?

No és tan complicat com sembla. Si tens una idea, necessites un espai, vols gaudir d’ajudes o busques difondre activitats, la UB cada dia t’ho posa una mica més fàcil. Des de l’Hotel d’Associacions t’ajudarem a trobar els recursos i a difondre les teves idees. Només ens cal que ens enviïs un e-mail (hotel@ub.edu) o ens visitis a l’Edifici Històric, al costat del patí de matemàtiques.

Un resum dels serveis, drets i ofertes de l’Hotel d’Associacions: la nostra carta de serveis.

També et podem informar sobre els teus drets i deures com estudiant, les normatives sobre exàmens, ajudar-te a orientar-te en una universitat tan gran com la nostra i donar suport a les teves iniciatives.

Un dels temes en què et podem oferir suport és en la participació als òrgans que governen la nostra universitat. Enguany hi hauran eleccions a representants estudiantils i entre tots podem fer que aquells que ens representaran aconsegueixin millores pels estudiants. Si creus que pots dir la teva o coneixes algú que ho podria fer molt bé, et deixem amb una mica d’informació visual i ràpida en forma de vídeo! No et preocupis, són només tres minuts! 😉

Tres idees claus sobre la participació al govern de la UB. T’apuntes?

El Parlament inicia una reforma en el sistema de gestió i control de les universitats

El Parlament català ha iniciat un procés de reforma del sistema de gestió i control de les universitats, que es considerat per l’actual Govern com a desfasat i caduc. Per trobar un sistema “més àgil, eficient i modern”, en paraules de portaveus del Govern, s’ha constituït una comissió parlamentària, que agrupa representants universitaris, polítics, sindicals i empresarials, amb la tasca de renovar un sistema que el conjunt de països europeus fa temps que van revisar.

La comissió disposa d’una any per presentar el nou sistema. Una cinquantena de representants de diferents àmbits socials, polítics i laborals hauran d’elaborar aquesta proposat, sota la presidència del secretari d’Universitats i Recerca, Antoni Castellà, i posar-se d’acord en la reforma de la governança universitària.

El document final, fruit de diferents documents de treball que elaborarà la comissió, s’haurà de presentar a la societat d’aquí un any, però la seva posada en pràctica no dependrà ni de la valoració social ni del debat parlamentari, sinó que dependrà de Madrid, ja que és el Govern estatal qui pot legislar sobre universitats. El fi del document, per tant, és doble: per una banda, orientar i, si fos possible, establir canvis en el model de gestió universitari català i, per altra, influir sobre una probable nova llei d’universitats a nivell estatal.

Més informació a:

Catalunya inicia la reforma del control de les universitatsLa Vanguardia