Pagar als professors associats; un repte per a les universitats catalanes

144 milions d’euros, un 16% del pressupost, és el que s’ha retallat a les universitats catalanes enguany. Els deutes que arrossega la Generalitat de Catalunya l’han obligada a retallar despeses i els pressupostos de les universitats ho han notat. Les matrícules dels estudiants i la tresoreria estalviada per les universitats els hi permetran continuar pagant els sous de docents associats fins desembre.

Els professors associats de les universitats, que es contracten anualment, ja fa mesos que pateixen retards a l’hora de cobrar i, alhora, han vist com aquest curs es reduïen les seves hores de docència i, per tant, de sou. La Generalitat avisa que fins a 31 de desembre el màxim inconvenient seran els pagaments fraccionats, però a partir del 2012 la seva situació empitjorarà molt probablement.

A la Universitat de Barcelona (UB) treballen 1.917 associats, 105 més que el curs passat, però enguany treballen menys hores. La UB, com la resta d’universitats catalanes, ja està treballant per tal que la situació de crisi no afecti encara més a aquestes figures docents i els seus sous, malgrat la seva reducció, es mantinguin.

Més informació a:

La transferencia para pagar las nóminas de los profesores de las universidades se puede retrasarLa Vanguardia

One thought on “Pagar als professors associats; un repte per a les universitats catalanes

1. Moltes gràcies, gestió del tripartit.
    I moltes gràcies també als d’ara per no imposar disciplina fiscal a qui tocaria, enlloc de sagnar a l’educació i sanitat…