Què fer quan tens queixes, reclamacions i/o suggeriments?

En primer lloc, hem de saber quin tipus de petició (queixa, reclamació i suggeriment) volem comunicar a la nostra Facultat. Per això, podem consultar les següents definicions:

Queixa
És una expressió d’insatisfacció que, normalment, no es vehicula de manera formal. Els motius poden estar relacionats amb pràcticament qualsevol tema.

Reclamació
És una queixa que es vehicula formalment a una instància pertinent. És a dir, és una queixa formal dirigida a una determinada instància i la persona que la presenta està recorrent contra una decisió presa per l’administració. D’això se’n diu demanda de revisió.

Suggeriment
És una proposta de millora adreçada a una persona o instància per tal que es tingui en compte.

Les peticions poden formar part de tres possibles apartats:

Peticions de caràcter acadèmic i docent
Són les peticions que es canalitzen al deganat/direcció, al consell d’estudis, a la comissió de coordinació de màster/doctorat o a la direcció del departament. És des d’aquestes instàncies que es busca resposta a la teva petició.

Peticions de caràcter econòmicoadministratiu
Aquestes peticions també es canalitzen a la unitat corresponent.

Peticions de serveis del campus
Es canalitzaran a l’administració de campus.

Com i on puc presentar les meves peticions?

Com
Les peticions les poden fer persones físiques i jurídiques, mai no es poden fer peticions des de l’anonimat.

On
Pots fer arribar les teves peticions a través de la bústia específica que té el teu centre a la plana web.

Quin recorregut segueix la meva petició des de que l’entrego fins que responen?

La secretaria del centre s’encarrega de registrar la teva petició i assumeix la responsabilitat d’assignar-la a la unitat corresponent.

La secretaria del centre també es compromet a informar-te de les actuacions que ha realitzat.

Si la secretaria del centre et demana algun tipus d’aclariment, tens deu dies hàbils per respondre-li abans que la petició es doni per desestimada.

En un període d’entre deu i vint dies hàbils has de rebre resposta a la teva petició i serà la secretaria del centre l’encarregada d’informar-te. En cas que no hagin pogut resoldre la teva petició també és la secretaria del centre l’encarregada d’informar-te.

La meva facultat o centre aprofita les peticions per incorporar millores?

Cada curs acadèmic es fa una avaluació dels protocols seguits i s’elaboren propostes per millorar-los. En aquest sentit, les teves peticions són una eina útil per millorar el funcionament del centre.

Cada any es redacta un informe que recopila valoracions de les actuacions i instal·lacions del centre fetes a partir de les nostres peticions. Aquest informe s’aprova per Junta del centre i després es publica a la pàgina web perquè tots el puguem consultar.

Qui em respon què?

Àmbit acadèmic/docent

Àmbit econòmic/administratiu

Àmbit de serveis del campus

Deganat/Direcció del centre

Serveis centrals de la universitat

Administració de campus

Consell d’Estudis/Comissió de coordinació de màsters/Comissió de coordinació de programes de doctorat

Administració de centre

Direccions de departaments

Secretaria d’Estudiants i Docència

Oficina d’Afers Generals

Oficina de Recerca

4 thoughts on “Què fer quan tens queixes, reclamacions i/o suggeriments?

1. Per història de l´art:
    Lourdes, demana als professors Carles Carreras, Vilà Valentí i Caparrós Lera el llistat del cinema coim a document geogràfic per fer-lo arribar a Palmira González i Anna Casanovas, axí mateix el llistat de les arts plàstiques com a document geogràfic que tenen els professors Vilà valentí, Pilar Benejam i Carles Carreras que te´l faci arribar perquè podríes encentar noves línees d´investigació; per últim el llistat de la cassette Sociologia de la música dedicada a arnold Hauser i propietat dels professors Alier i Vilà Valentí, Carles Carreras i Pilar Benejam que te´l facin arribar per encentar noves linnes d´investigació, és la música com a document geogràfic

2. Has d’anar a la secretaria del centre i demanar el formulari. Pots preguntar els terminis (quan et respondran) i, de passada, quan actualitzaran la web posant la bústia a la plana principal.

Sàpigues que la UB està en procés d’implementar la bústia a tots els centres i que hi ha un seguiment. El problema és que alguns centres no ho estan fent.

Si tens més dubtes intentarem resoldre’ls. Gràcies!

1. He enviat un correu fent una queixa al CAP d’estudis del Grau de ciències polítiques i em diu que m’he de dirigir als representants dels estudiants del consell d’estudis, però no aconsegueixo trobar una adreça de correu electrònic per contactar-hi.