Centenars d’estudiants i professors tallen la Diagonal

Al voltant d’uns doscents estudiants univesitaris, acompanyats de membres del PDI i del PAS de diferents universitats, estan tallant el trànsit de la Diagonal en protesta per la presència del conseller d’economia, Andreu Mas-Colell, que ha anat a la UPC a inaugurar el curs acadèmic.

Estudiants durant la marxa

El curs 2011-2012 s’està caracteritzant per les retallades imposades a les universitats catalanes, que enguany compten amb 141 milions d’euros menys per tirar endavant els campus d’excel·lència, l’aplicació del pla Bolonya i la seva activitat normal. És per això, i per com s’estan aplicant els retalls pressupostaris, que els estudiants han comptat amb el suport de convocatòria i mobilització dels sindicats CC.OO. i UGT.

Universitat en lluita. Docents i treballadors a un dels laterals de la Diagonal

La UB compta amb 51,6 milions menys aquest any i s’està veient obligada a retallar despeses i a racionalitzar recursos. En aquest sentit, els més afectats estan resultant els professors associats, que són un total de 1.917 (un 42% de la plantilla de professors aproximadament) i ara es veuen obligats o bé a fer més hores de classes cobrant el mateix (uns 500 euros bruts mensuals) o bé a fer les mateixes hores que l’any passat cobrant menys.

Pel que fa als estudiants, aquest més ja s’han encarit les taxes un 7% aproximadament, encara que l’augment varia en funció de cada universitat, i s’han vist obligats a pagar taxes extres per serveis que abans eren gratuïts. Part dels pressupostos amb què abans comptàven les universitats gràcies a la subvenció de la Generalitat s’estan sufragant a través dels pagaments dels estudiants.

Més informació a:

200 universitaris tallen la DiagonalABC via EFE

Inauguració del curs acadèmic. La respostaPUDUP

Les retallades impedeixen a la universitat cobrir baixes i jubilacionsEl Periódico

Sindicats i universitaris es manifesten davant de la UPC per protestar contra les retalladesAra

Uns 200 estudiants i treballadors universitaris tallen la Diagonal en protesta per les retalladesEl Periódico

Universitaris tallen la Diagonal per les retalladesE-noticies

Manifestació de sindicats i estudiants contra la ´tisorada´Diari de Girona

Les universitats també amenacen amb la vagaLa Malla

Mig miler d’estudiants, docents i personal de les universitats públiques catalanes protesten contra les retallades324