Un informe elaborat per experts internacionals aposta per la fusió i l’autonomia universitàries

Audacia para llegar lejos: universidades fuertes para la España del mañana. Sota aquest títol cinc experts internacionals han fet 25 propostes concretes per acabar d’implementar l’Estratègia 2015 a Espanya. L’informe va ser encarregat pel Ministeri fa un any i el ministre Gabilondo el va presentar ahir.

Entre les 25 propostes concretes, tots els mitjans han destacat el nivell d’anglès, com una exigència transversal per tot el professorat, la necessària internacionalització a l’hora d’escollir rectors i alts càrrecs, la supressió de tràmits burocràtics que endarrereixen la posada en marxa de determinats projectes, la fusió entre diferents universitats per evitar els ensenyaments redundants i la necessària autonomia universitària que s’hauria de situar més lluny del control dels governs autonòmics i estatals per potenciar el seu creixement.

Les 25 propostes hauran de ser valorades pel Govern i les universitats abans de passar a ser quelcom més que unes línies sobre el paper. Malgrat això, la idea bàsica del text sí que haurà de ser atesa amb diligència: la inversió en I+D i ensenyament si es vol que Espanya passi a ser una economia de primer ordre.

Més informació a:

Crítiques al baix nivell d’angles dels professors universitarisAra

Menos universidades y mejores rectoresEl Mundo

Un comité internacional recomienda fusiones entre las universidades españolasEl País

Un ‘comitè de savis’ aposta per la fusió d’universitatsEl Periódico