Un real decret per tancar i fusionar universitats

Ángel Gabilondo, Ministre d’Educació, està fent circular un borrador de real decret entre comunitats autònomes i universitats. El decret planteja una reestructuració de les universitats de primer ordre: instaura una manera àgil de tancar universitats i estableix la fusió entre centres com una via fonamental de desenvolupament a promoure.

A un mes de les eleccions Gabilondo no perd el temps i proposa un decretazo per canviar l’estructura de les universitats espanyoles. Els punts que més alterats es veurien en cas que s’aprovès el real decret són l’aprovació i revocació d’estatus d’universitat que un centre pot aconseguir ja que, per una banda, es dificulten els tràmits per aconseguir l’estatus i, per altra, es rebaixen les dificultats per perdre’l.

Sembla que en aquesta època de penúria econòmica, el Govern ha decidit que legislar i alterar les estructures bàsiques universitàries és una bona manera de fer front a la crisi. La llàstima és que entre els canvis proposats al real decret es tracta sobre com atorgar o revocar un estatus a les universitats enlloc de tractar com fer front als seus dèficits o com tallar l’aixeta a universitats privades, moltes d’elles sense cap mena de presència als rànquings internacionals i amb aportacions mínimes a l’I+D de l’Estat, que s’emporten bona part del pastís.

Més informació a:

Gabilondo prepara un decreto que agiliza el cierre de universidadesABC