Els estudiants i les universitats públiques catalanes sortim a compte

Per cada euro que s’inverteix a les vuit universitats públiques catalanes se’n treuen 88 cèntims de més. Les universitats públiques catalanes generen 40.000 llocs de treball, coordinen 18 càtedres UNESCO (més que França i Regne Unit en el seu conjunt) i capten el 57% de les ajudes europees per investigació de l’Estat (European Research Council). Dades fetes públiques a partir de l’informe de l’Associació Catalana de Universitats Públiques (ACUP) titulat “Impactes de les universitats públiques catalanes a la societat”.

L’esforç és monumental, més si és té en compte que Catalunya no és, ni de lluny, la comunitat autònoma que més diners rep de l’Estat i que el 80% dels seus estudiants realitzen els seus estudis sense cap mena d’ajuda (75% a la resta d’Espanya).

Gràfics publicats a La Vanguardia

Totes aquestes són dades que situen en un pla molt positiu a les universitats que integren l’ACUP i posen de manifest que aquestes universitats, sense haver comptat amb tot el suport que han rebut altres dins i fora de l’Estat, han pogut economitzar recursos i esdevenir beneficioses per empreses (40% de presència de les investigacions a publicacions i milions d’euros en projectes que han revertit a les empreses catalanes) i estudiants (75% de llicenciats i graduats inserits al mercat laboral, més d’un 50% de dones a la universitat pública, 40% de fills de pares sense estudis accedint a la universitat). L’estratègia és clara: l’ACUP recorda els beneficis i demana indirectament que les properes retallades no afectin a les vuit universitats públiques catalanes, que enguany ja han vist reduït el seu pressupost en un 16% (141 milions d’euros).

L’informe el va presentar el rector de la UB i president de torn de l’ACUP, Dídac Ramírez, acompanyat dels altres rectors, del conseller d’Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell, i del ministre d’Educació, Ángel Gabilondo.

Més informació a:

El 80% de los estudiantes catalanes nunca recibe una becaEl País

Las universidades dan más de lo que recibenADN

Cada euro dado a l universidad reviert 1,88 en la sociedad, según un estudioABC

La universitat es reivindicaLa Vanguardia

La universitat catalana està més mal finançada que l’espanyolaEl Periódico

La universitat es reivindicaEl Punt / Avui

El 80% dels universitaris no reben cap beca per cursar els seus estudisDiari de Girona

Les universitats catalanes, les més eficients d’EuropaAra

One thought on “Els estudiants i les universitats públiques catalanes sortim a compte

1. Sabeu que a la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona existeixen 22 càrrecs de confiança?. Que sumen al voltant de 1.320.000 euros anuals de nómines ? Que alguns d’ells son llocs d’estructura, ocupats de manera il·legal perquè s’han d’ocupar per personal funcionari ? Que hi han sentències en aquest sentit, que indiquen que queden invalidats TOTS els actes administratius que signin ? Que la cap de Recursos Humans no té la titulació requerida per ocupar el lloc ?
    Investigueu, investigueu. I per què no, envieu a inspecció de treball. Potser es posaria de manifest la gestió de la gerència…