Daily Archives: 25 Octubre 2011

Noves beques d’equitat de la Generalitat

Aproximadament 1.500 estudiants seran els beneficiaris de les noves beques pròpies de la Generalitat, beques d’equitat, que subvencionaran el 50% de la seva matrícula. Paral·lelament, 25 estudiants exemplars rebran al voltant de 12.000 euros per cobrir les seves despeses en estades a l’estranger d’una duració màxima de sis mesos.

Des del 2001 una sentència del Tribunal Constitucional estableix que les competències de beques s’han de transferir a Catalunya, però a l’espera que el Govern central ho faci realitat, la Generalitat ha creat un fons propi per beques per tal de compensar l’augment generalitzat de taxes.

Enguany les taxes han apujat el seu preu fins al màxim permès i s’han situat quatre punts per sobre de l’IPC. Mentre aquesta situació es mantingui, la Generalitat ha pres el compromís de destinar un u per cent d’aquest augment a beques pels estudiants integrants de famílies lleugerament per sobre del llindar econòmic baix. Aquest no és el mateix llindar que s’utilitza a l’Estat, que beca a estudiants amb famílies amb menys ingressos, i és que la Generalitat argumenta que el cost de vida a Catalunya és superior que a Espanya i, per tant, hi ha famílies amb una mica més d’ingressos que pateixen el mateix que les que els tenen més baixos i les primeres poques vegades aconsegueixen cap mena d’ajut.

Per ser beneficiari d’una beca d’equitat no es pot ser beneficiari d’una del Ministeri. Per altra banda, els estudiants matriculats a temps parcial també podran gaudir de les beques de la Generalitat, sempre que els crèdits dels què es matriculin no hagin estat matriculats prèviament.

Més informació a:

La Generalitat crea les seves primeres beques per a estudis universitaris – El Periódico

El Govern beca 1.500 universitaris amb rendes baixes – Ara

Beques catalanes – El Periódico