Els usos lingüístics de la UB

Sovint hi ha persones que dubten sobre com dirigir-se a un professor o com preguntar un dubte a gestió acadèmica; desconeixen els usos lingüístics de la UB. La situació multilingüe de Catalunya genera, tot sovint, certa inquietud i dubtes a l’hora d’usar una o altra llengua, però la UB fa temps que va establir quins són els seus usos i, per tant, va esvair bona part dels dubtes que podia tenir molta gent.

Haureu pogut observar que la UB empra el català per difondre qualsevol informació de caràcter intern. Ja siguin matrícules, notes, actes o altra documentació la UB la difon en català únicament. També en català compra els programes informàtics de manera preferent.

Per altra banda, en els seus usos externs, també és el català la llengua escollida. Tan sols en cas de comunicar-se amb persones o institucions de fora del domini lingüístic s’escau un canvi de llengua i no de forma total, ja que les comunicacions per escrit es fan tant en català com en l’altra llengua oficial del territori d’aquella persona o institució amb la què es comunica la UB.

El professorat pot parlar en la llengua que consideri gràcies a la llibertat de càtedra. Tot i això, la UB promou que el professorat empri el català com a llengua de comunicació, tant oral com escrita, i dóna moltes ajudes als professors que no parlen català per aprendre’l i usar-lo a l’aula.

El personal d’administració i serveix, representant de la institució, ha de comunicar-se en català. Si una persona de fora del domini lingüístic català demana un canvi de llengua, el personal podrà escollir amb quina de les llengües que domina vol fer efectiva la comunicació.

Si tens curiositat per conèixer el conjunt dels usos lingüístics de la UB pots consultar el document que els recull en aquest enllaç.