La Generalitat duplica el cost d’estudiar a la universitat el curs 2012-2013

La Generalitat torna a apujar les taxes universitàries fins un 7% per segon any consecutiu. El preu dels crèdits es dispara per fer front al dèficit que arrossega l’Administració Pública i es recolza en que els estudiants només paguen vora un 14% del preu real dels estudis.

Gràfic de El Periòdico sobre els preus dels crèdits a les diferents CCAA

El Ministeri d’Educació ha autoritzat l’augment de les taxes del curs vinent proposat pel Govern de la Generalitat de Catalunya. El 2012-2013 els estudiants tornaran a notar com es desinflen les seves butxaques quan els hi toqui pagar un 7% més. Els crèdits es pagaran un 14’6% més cars que el curs 2010-2011i Catalunya esdevindrà la comunitat autònoma on més car resultarà estudiar.

Els preus dels crèdits a Catalunya ja dupliquen els que es paguen a altres punts de l’Estat per realitzar estudis amb un elevat grau d’experimentalitat i, amb aquest nou augment de les taxes, la distància es pronunciarà i deixarà escurades a les famílies catalanes amb fills a la universitat.

La pujada de taxes la fixa el Ministeri d’Educació a partir de la proposta d’una forquilla de preus i, a partir d’aquesta forquilla de preus, els governs autonòmics decideixen quan aplicaran. Posteriorment, a tot això se suma la pujada de taxes que apliquen cadascuna de les universitats.

Més informació a:

Catalunya paga les matrícules més cares – El Periódico