Professors formats per una fundació privada donen classes a instituts públics catalans

Hi ha vegades en què res queda clar: ni l’origen d’un projecte ni els diners que el sustenten ni els objectius que el mouen. Res més allunyat de la realitat en el cas del professorat que dóna classes a instituts públics i ha estat format segons les regles d’excel·lència i lideratge d’una fundació privada. L’origen del projecte ve de la mà de la Fundación Conocimiento y Desarrollo i de Empieza por Educar, els diners els posen diverses empreses liderades pel banc Santander i els objectius que mouen el projecte són les oportunitats de negoci.

El professorat que està donant serveis als instituts públics de forma externalitzada està format per estudiants del màster de formació de professorat  de la UAB que, gràcies a un conveni de col·laboració firmat entre el Ministeri d’Educació i la Fundació Conocimiento y Desarrollo, poden donar classes a instituts públics. Aquests estudiants han gaudit, gràcies al projecte Empieza por Educar, unes possibilitats de fer classes de que, d’altra forma, no haguessin aconseguit ja que les places per accedir al màster de formació del professorat són limitades i, arran del conveni signat entre el Ministeri d’Educació i la Fundació Conocimiento y Desarrollo, han esdevingut encara més restringides.

La columna d’opinió d’avui del Josep Maria Ruiz Simon és una exposició clara i crítica d’aquesta realitat, oculta moltes vegades, on les elits del sector educatiu i les elits empresarials harmonitzen i signen convenis. Una molt recomable lectura.