Ni estudiants ni treballadors

El col·lectiu d’investigadors, especialment el sector predoctoral que està realitzant tesis doctorals, han patit en els darrers mesos retallades del seu sou, congelat des de fa anys en molts dels casos, de forma doble: per una banda, han patit retallades com a estudiants i, per altra, n’han patit unes altres com a treballadors. Són figures que no encaixen ni a un cantó ni a l’altre i pateixen les retallades universitàries dels dos.

Les retallades han estat crítiques per tots els predoctorands a totes les universitats catalanes, si bé el cas de la Universitat Autònoma de Barcelona és l’exemple més clar d’aquesta doble mossega salarial ja que han pagat l’augment de les taxes per cursar estudis de doctorand (un augment d’un 208%, de 150 a 400 euros) i han sofert la retallada dels sous públics (d’un 5%). Malgrat que el sou dels doctorands prové de les beques FPI i FPII, congelades des de fa anys, a l’hora de retallar s’han considerat sous públics.

Tot això i molt més es posa al descobert a l’article de Martí Cuquet i Florencia del Castillo, estudiants de doctorat i autors de “La crisi com a excusa: retallades a la universitat i la situació dels investigadors en fase inicial“.