Daily Archives: 14 Desembre 2011

Rectors amb cultura directiva i, si fos possible, de fora de la universitat

La comissió dedicada a l’estudi de la governança al sistema universitari, formada per una cinquantena de persones representatives i significatives de l’entorn universitari català, discutirà avui la ponència on plantegen reformes com la professionalització dels càrrecs de gestió de la universitats (més gestors externs i menys catedràtics). D’aquí un any, la comissió ha de presentar una proposta de control i gestió de les universitats catalanes.

A la reunió d’avui es discutiran sis blocs temàtics considerats centrals pel que fa a la governança. Presentaran la ponència els deu experts escollits d’entre tots els integrants de la comissió i exposaran les seves principals preocupacions: la lentitud de la presa de decisions i l’estructura inoperant que caracteritza a les universitats.

L’elecció de nou professorat, sovint massa restringida pels murs de les universitats, els mínims incentius que té el professorat per promocionar-se en tasques de gestió i la diversificació del finançament universitari són els altres temes que els deu experts posaran sobre la taula.

Més informació a:

Els rectors val més que tinguin cultura directiva, encara que vinguin de fora – La Vanguardia