Manifestacions contra la ponència sobre governança

Ahir es reunien els deu experts escollits per elaborar la ponència sobre la governança de les universitats catalanes i un grup de professors, treballadors i estudiants es van concentrar davant del Departament d’Economia i Coneixement per protestar. Al llarg del dia van haver dues concentracions més, a la UPC i a la UAB, crítiques amb la gestió i les retallades.

Fotografia dels concentrats. Público.

La comissió de governança es va reunir ahir al Departament d’Economia i Coneixement per treballar la ponència de governança. Com informava ahir el blocveu, els temes fonamentals són un canvi en el perfil dels rectors i alts càrrecs de les universitats i el debilitament de les formes col·legiades de gestió, entre altres aspectes claus com la incorporació de professorat extern a la universitat i la diversificació del finançament universitari.

En contra del que planteja la comissió, un centenar de persones de l’àmbit universitari vinculades a la Plataforma Unitària en Defensa de la Universitat Pública (PUDUP) es van manifestar ahir davant de la conselleria amb una pancarta on es podia llegir “Aturem la governança i la privatització”. El seu reclam entre la comunitat estudiantil era “Matina per la democràcia universitària”.