Què són els Serveis d’Atenció a l’Estudiant i els Serveis Lingüístics?

La Universitat de Barcelona (UB) i, més concretament, el Vicerectorat d’Estudiants i Política Lingüística (Vr-EPL) compta amb diferents serveis per ajudar als estudiants a l’hora de fer tot un seguit de tràmits acadèmics, rebre ajudes, conèixer beques i ajudes i donar suport lingüístic.

Sovint els serveis que la UB i el Vr-EPL ofereixen no són coneguts entre l’estudiantat. A continuació trobeu una breu explicació d’alguns d’ells:

Servei d’Atenció a l’Estudiant (SAE). El SAE es va crear amb l’objectiu de generar un espai especialitzat per atendre, de manera personalitzada, a futurs estudiants, estudiants, estudiants amb necessitats educatives especials, temporals i interculturals. Ofereix informació, orientació, assessorament, suport i ajut al llarg del procés d’aprenentatge. Es troba a l’edifici Adolf Florensa (carrer Adolf Florensa, número 8, a zona universitària) i ofereix espais de connexió per fer tràmits estudiantils  i dóna informació i assessorament a tots els estudiants.

Entre els serveis útils destaquen la FeinaUB, els reculls i l’assistència sobre beques i tràmits i l’atenció als estudiants amb necessitats especials d’integració.

Vista de la seu del SAE

Serveis Lingüístics (SL). Els SL tenen per missió tenen per missió la promoció de la formació en llengua catalana i l’assessorament lingüístic multilingüe per a les activitats acadèmiques, tècniques i administratives de la comunitat universitària. També s’encarreguen de la comunicació multilingüe a l’àmbit universitari. S’organitzen en diferents unitats de treball i disposen de diferents punts d’atenció als usuaris ubicats a diversos campus i sis espais d’autoaprenentatge multilingüe.