Daily Archives: 29 Desembre 2011

Tres anys d’ESO i tres més de batxillerat

Arribar a les universitats amb un nivell de batxillerat més alt. Assegurar més formació a aquells que opten per graus i derivar a la formació professional a aquells que es planten amb tres anys d’ESO. Reformar la llei i els reials decrets que marquen l’educació secundària al país i que quedi un marc al seu gust. Hi ha diferents motius pels què el PP vol reformar el sistema educatiu. Alguns són reivindicacions de col·lectius implicats en el sistema com pares i escoles, altres canvis que el nou govern estatal considera necessaris.

Aula de secundària

Retallar un any d’ESO i ampliar un any de batxillerat. És una proposta agosarada, sobretot pel que fa a retallar els estudis d’ESO, tant per com afectarà al sistema com pel suport que pot tenir al Parlament estatal, sobretot tenint en compte que l’ESO va ser la gran fita educativa del PSOE.

L’ampliació del batxillerat, en canvi, ha estat una proposta ben rebuda per la comunitat educativa. Més enllà de la inversió que es puguis fer o de la necessària redistribució de recursos de comunitats autònomes i centres, les federacions de pares d’alumnes (especialment les catòliques) ja s’han pronunciat i han donat suport a la possible reforma.

Per portar a terme tota la normativa i garantir el seu recolzament d’altres partits polítics, el PP destina el seu nou Ministre d’Educació, Cultura i Esports, Juan Ignacio Wert, home conegut per le seves postures centralistes i de consens.

Més informació a:

Qüestió de pactes – El Mundo