Els estudiants nord-americans s’ofeguen en deutes

Se sap que per estudiar als Estats Units calen molts més diners que per estudiar a qualsevol país europeu. Els preus de les matricules anuals arriben a superar els 20.000 euros i un de cada cinc estudiants ha de demanar préstecs als bancs per poder cursar uns primers estudis de grau. El deute acumulat pels estudiants augmenta de tal manera que una iniciativa lligada a Occupy Wall Street ha emparat la seva lluita i està promovent iniciatives multitudinàries per canviar la situació.

Protesta d'estudiants a la Universitat Davis, EUA (Reuters)

Els números u i les minories ètniques perceben beques, mentre que la gran part de l’estudiantat, de classe mitja, queda en mans dels bancs i els seus préstecs asfixiants. Aquests estudiants dediquen fins a deu anys a pagar els seus estudis i sovint veuen com es perllonga el temps que han de dedicar als estudis perquè mentre els porten a terme també han de treballar. En la mesura que augmenten els anys d’estudi també s’incrementa el deute dels estudiants amb els bancs.

La situació és tan asfixiant i està tan estesa que des d’un moviment vinculat a Occupy Wall Street, anomenat Education&Empowerment, s’està impulsant una iniciativa que pot fer trontollar les condicions del deute amb el banc. Busquen un milió de signatures d’estudiants endeutats per presentar al Govern i a les universitats i aconseguir que aquests canviïn les condicions que permeten accedir als estudis.

Més informació a:

Web d’Education&Empowerment