No tots som iguals davant Mas-Colell

Enguany, les partides destinades a les universitats públiques s’han vist retallades entre un deu i un vint per cent. Tanmateix, aquestes retallades no han afectat a tots els centres de la mateixa manera. Barcelona Graduate School of Economics (BGSE), el centre privat d’estudis superiors fundat per Mas-Colell, rebrà aquest any 85.000 euros, només un cinc per cent menys que l’any passat.

Fotografia d'arxiu de la UPF

BGSE és una escola internacional de negocis que va endegar l’any 2006 el conseller Mas-Colell. Des de que forma part del Govern ha passat de ser el president a ser fundador de l’escola de negocis. El canvi de càrrec no ha impedit que Mas-Colell segueixi procurant per la BGSE, com posa en evidència el contrast entre el percentatge de pressupost retallat a les universitats públiques (entre el deu i el vint per cent) i el retallat a la BGSE (un cinc per cent).

Un any d’estudis a la BGSE costa 12.000 euros i les classes es donen íntegrament en anglès. Des de la fundació de la BGSE aquesta ha ingressat un total de 358.000 euros de la Generalitat de Catalunya. En època del tripartit les subvencions van oscil·lar entre els 100.000 i els 90.000 euros i, des de l’entrada de CiU a la Generalitat, la BGSE ha patit una retallada del cinc per cent en els seus ingressos.

Més informació a:

Mas-Colell s’autosubvenciona – El Triangle