Daily Archives: 2 febrer 2012

La Generalitat es fa enrere

Després d’uns dies intercanviant paraules i comunicats públics, l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP) ha aconseguit frenar part de l’esmena dels pressupostos amb la què es volia imposar la figura del comissionat de comptes a les universitats públiques.

La pressió de l’ACUP i del seu president en funcions, Francesc Xavier Grau, ha estat efectiva i la figura del comissionat de comptes només podrà trobar-se a les universitats en cas que aquestes la reclamin. El Govern no podrà decidir ni imposar comissionats que fiscalitzin, alterin i apliquin pressupostos. Hauran de ser les mateixes universitats les que reclamin la figura. En concret, els rectors i els presidents dels consells socials seran els únics que podran demanar a la Generalitat aquest tècnic amb perfil econòmic i financer.

En un acte públic, el comissionat d’universitats, Antoni Castellà, va explicar el canvi a l’esmena i va oferir una definició dels comissionats de comptes que es caracteritzarà per supervisar els Plans d’Estabilitat de les universitats sol·licitants. “Aquesta figura ha estat creada amb l’objectiu de preservar la qualitat a l’educació secundària pública en un moment de greu crisi econòmica i pressupostos restrictius”, va afirmar Castellà ahir a l’acte.

Fotografia d'Antoni Castellà

Per la seva banda, la Plataforma Unitària en Defensa de la Universitat Pública (PUDUP) ha convocat una vaga general universitària pel proper 29 de febrer en resposta a aquesta ingerència i a totes les retallades, especialment les laborals, que estan patint les universitats públiques.