Vaga general d’universitats el 29 de febrer

La Plataforma Unitària en Defensa de la Universitat Pública (PUDUP), formada per estudiants, professors i personal d’administració i serveis, ha convocat una vaga general d’universitats pel 29 de febrer. Els motius de la vaga són les retallades universitàries del 2012, que han afectat especialment als treballadors de les universitats públiques, i el previsible augment de taxes del proper curs. Sembla que el detonant ha pogut ser l’intent de desdemocratitzar la universitat pública amb la introducció de la figura del comissionat de comptes.

Manifestació de la PUDUP el 26 de març del 2011

Han passat quatre mesos des de la darrera vaga general, novembre del 2011, i l’estat econòmic de la universitat pública ha empitjorat. Fins i tots els rectors de les universitats públiques catalanes han comunicat a la Generalitat la seva preocupació i alarma davant de la deriva econòmica i acadèmica en què ha entrat la universitat. El sectors laboral i estudiantil de la universitat comparteixen les apreciacions dels rectors i van més enllà en les seves queixes: des de fa mesos oposen resistència a les retallades pressupostàries. Tanmateix, l’èxit de les seves reivindicacions ha estat escàs.

Malgrat que el seguiment de la darrera vaga general va ser majoritari a les universitats, amb 30.000 persones manifestant-se pels carrers de Catalunya, els sindicats de treballadors i estudiants no van aconseguir invertir la tendència del Govern. La vaga general d’universitats del 29 de febrer podria canviar l’estat de la qüestió si mobilitzés encara més persones que la vaga del novembre.

La plataforma añade en su escrito que, a pesar de la situación de desgaste de las universidades, “algunas personas obtienen beneficios privados”, como sería el caso de empresas que aumentan su poder y su influencia por vía del Consejo Social, las fundaciones y las ‘spin-off’.