Tornarà Ciceró?

Parlar bé no és només garantia de lligar el divendres per la nit, també pot ser un aspecte positiu a l’hora de trobar feina i, fins i tot, de guanyar un concurs universitari premiat amb 750 euros. No cal remuntar-se a l’antiga Grècia per trobar bons oradors, els estudiants universitaris d’avui en dia poden comptar amb una acurada oratòria. Creus que ets un Ciceró del selge XXI? Vols participar a la Lliga de Debat de la UB?

El Vicerectorat d’Estudiants i Política Lingüística organitza la Lliga de Debat de la UB per sisè any i, com en edicions anteriors, aquesta és la porta d’entrada a la lliga de debat interuniversitària de la Xarxa Vives. La Lliga de Debat de la UB tindrà lloc els propers 14, 15 i 16 de març a l’Aula Magna de l’Edifici Històric de la UB.

Els objectius de la Lliga de Debat de la UB són, pel que fa a la vessant acadèmica, la potenciació de qualitats com l’expressió oral, la retòrica i l’oratòria a través de l’exercici de la comunicació. Aprendre a sostenir punts de vista, a refutar opinions d’altres o a fonamentar les pròpies també són alguns dels objectius.

Per participar a la Lliga de Debat de la UB només cal inscriure’s a la pàgina web i, si es vol assegurar la jugada, participar del curs de formació en oratòria i debat que la UB ofereix els dies 27 i 28 de febrer. Per assistir a aquest curs cal inscripció prèvia.

La Lliga de Debat de la UB dóna premis als participants que millors exposicions ha fet. Hi ha dues categories de premis: els premis de debat, guardonats amb 750 euros pel campió i 450 euros pel subcampió, i els premis d’oratòria, guardonats amb 200 euros pel millor orador i amb 100 euros pel millor refutador.

L’estructura dels debats així com les normes per participar es poden consultar a la pàgina web. Si teniu dubtes o preguntes podeu enviar un mail a lligadebat@ub.edu.