Daily Archives: 13 febrer 2012

Encontres amb el Tercer Cicle (E3C)

Disset edicions i els quasi-encontres continuen tan vigents com anys enrere. Respondre preguntes sobre la vida i els noms que posem a allò que descobrim, com ens ho fem per apropar-nos a allò que no coneixem,… Aquestes i moltes altres qüestions es tractaran a les quatre xerrades que organitza la Facultat de Física i imparteixen quatre estudiants de Tercer Cicle amb la col·laboració del Barcelona Knowledge Campus i la Societat Catalana de Física.

Cartell dels E3C d'enguany

Les quatre xerrades, a càrrec de tres conferenciants de la UB i un del CSIC, seran:

– Quasi partícules: estudiar materials tot fent l’indi. Núria Domènech Amador (Institut Ciències de la Terra Jaume Almera, CSIC).
– Quasi estrelles: escoltant les cançons més antigues. Santi Roca Fàbrega (Dept. d’Astronomia i Meteorologia, UB).
– Quai mortals: un físic a l’hospital. Gabriel Reynés Llompart (Hospital de Bellvitge –Unitat de Radiologia, UB).
– Quai cristalls: dels mosaics àrabs als leds. Lluís López Conesa (Dept. Electrònica, UB).

A banda d’aquestes quatre xerrades, la Facultat de Física també organitza una taula rodona amb el títol “Física, sí…, i què?” que pretén informar als assistents sobre les possibilitats laborals en recerca, docència o empresa amb què es podran trobar quan finalitzin els seus estudis. La taula rodona serà el 14 de març.