Encontres amb el Tercer Cicle (E3C)

Disset edicions i els quasi-encontres continuen tan vigents com anys enrere. Respondre preguntes sobre la vida i els noms que posem a allò que descobrim, com ens ho fem per apropar-nos a allò que no coneixem,… Aquestes i moltes altres qüestions es tractaran a les quatre xerrades que organitza la Facultat de Física i imparteixen quatre estudiants de Tercer Cicle amb la col·laboració del Barcelona Knowledge Campus i la Societat Catalana de Física.

Cartell dels E3C d'enguany

Les quatre xerrades, a càrrec de tres conferenciants de la UB i un del CSIC, seran:

– Quasi partícules: estudiar materials tot fent l’indi. Núria Domènech Amador (Institut Ciències de la Terra Jaume Almera, CSIC).
– Quasi estrelles: escoltant les cançons més antigues. Santi Roca Fàbrega (Dept. d’Astronomia i Meteorologia, UB).
– Quai mortals: un físic a l’hospital. Gabriel Reynés Llompart (Hospital de Bellvitge –Unitat de Radiologia, UB).
– Quai cristalls: dels mosaics àrabs als leds. Lluís López Conesa (Dept. Electrònica, UB).

A banda d’aquestes quatre xerrades, la Facultat de Física també organitza una taula rodona amb el títol “Física, sí…, i què?” que pretén informar als assistents sobre les possibilitats laborals en recerca, docència o empresa amb què es podran trobar quan finalitzin els seus estudis. La taula rodona serà el 14 de març.

One thought on “Encontres amb el Tercer Cicle (E3C)

1. Només un petit, però important, aclariment. Els Encontres amb el Tercer Cicle es fan a la Facultat de Física, però no són organitzats institucionalment per la Facultat de Física. Els organitzen, des dels seus orígens, un grup variable d’estudiants de doctorat motivats de la UB (això sí, amb el suport de la facultat, el BKC i de la Societat Catalana de Física).