Daily Archives: 14 febrer 2012

17.000 estudiants d’estudis artístics es queden sense grau

Dos anys cursant un grau que ha deixat de ser-ho. Un curs pont que ja no té sentit perquè no es pot convalidar. Aquesta és la situació en què es troben 17.000 estudiants d’arreu de l’Estat des de que ahir el Tribunal Suprem va decidir que nombrosos estudis artístics considerats graus no ho eren.

Les escoles superiors de dansa, música, teatre, disseny, moda, art, conservació de béns culturals i altres estan alarmades. Els estudis que estan oferint als seus estudiants han deixat de ser considerats graus i hi ha 17.000 estudiants que s’han quedat amb dos anys de formació sense equivalències ni reconeixement a l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES).

La sentència del Tribunal Suprem té com a origen una demanda de la Universitat de Granada que demanava canvis en el reial decret 1614/2009 d’Ordenació dels Ensenyaments Artístics Superiors. La pugna entre les escoles superiors i les universitats per aconseguir l’exclusivitat dels títols ha estat el que ha portat a la Universitat de Granada a presentar aquesta demanda al Tribunal Suprem. La sentència del tribunal reconeix parcialment la impugnació i declara nuls un seguit d’articles i una de les disposicions addicionals de manera que els estudis artístics superiors queden devaluats i exclosos del sistema bolonya.

Els articles i la disposició anul·lada afectaven a l’estructura dels estudis de grau, als títols corresponents, als continguts, a l’accés dels estudiants i a la coincidència de títols. Segons CCOO, 17.000 estudiants es veuran afectats per aquest canvi en la normativa per això demanen una actuació immediata del Ministeri d’Educació, Cultura i Esports que reinstauri la seguretat jurídica dels alumnes que cursen algun dels estudis afectats.

Més informació:

El Suprem deixa sense titulació de grau diverses especialitats d’estudis artísticsLa Vanguardia

Una sentència del Suprem frena la implantació del grau de Disseny a l’Escola d’Art – Tarragona actualitat