Adhesió del Consell de l’Alumnat a la vaga de la PUDUP

En la darrera reunió del Consell de l’Alumnat, el passat 23 de febrer, els assistents varen resoldre adherir-se a la convocatòria de vaga, promoguda per la Plataforma Unitària en Defensa de la Universitat Pública.

Aquest és el text aprovat:

El 29-F, la UB també a la vaga!

El 17 de Novembre va significar el tret de sortida d’un nou cicle de mobilitzacions a les Universitats Públiques catalanes. El rebuig a les retallades aplicades a les Universitats que ascendien a un 16%, la denúncia a la forta pujada de les taxes i reivindicant unes condicions dignes d’estudi i de treball, van ser el marc de fons de la vaga d’estudiants i la posterior manifestació del 17-N, que va suposar un èxit mobilitzador pel moviment estudiantil i la lluita contra les retallades i en favor d’una Universitat Pública i de Qualitat.

Aquest cicle no s’atura i el proper 29 de febrer la comunitat universitària torna al carrer; reivindicant que es retorni l’import de la retallada del curs 2011-2012, exigint que no es degradin les condicions de treball i que no hi hagi cap tipus d’acomiadament, i reclamant la reducció de les taxes universitàries i la seva progressiva desaparició. Així el 29-F va ser un clam de professorat, estudiants i personal d’administració en contra del desmantellament progressiu d’un servei públic comla Universitat, depauperant la qualitat de la docència, impedint la investigació a molts docents i fent cada cop més inaccessible el seu accés.

La Universitatde Barcelona no restarà al marge i des del Consell de l’Alumnat volem fer una crida a la vaga general d’universitats convocada perla PUDUPpel proper 29-F, així com mostra el nostre suport a totes les accions que es duran a terme els dies previs. Ens sumem també amb reivindicacions dels i les estudiants dela UB, com la segona convocatòria pel proper curs 2012-2013, l’eliminació de la taxa pròpia que d’un curs a un altre ens ha pujat un 400% més, i la intenció d’obrir un debat públic entorn a com fent front a les retallades ala UBi de quines partides pressupostàries prescindim.

Així doncs volem de nou fer explícit el nostre suport a la vaga general convocada perla PUDUPel 29-F, i cridem a tot l’estudiantat dela Universitatde Barcelona a secundar la vaga i mostrar el nostre rebuig al nou model d’Universitat que s’està imposant.

Per una Universitat Pública i democràtica!

No a les retallades!

#29f Vaga General d’Universitats

A per la #primaveraestudiantil

——–

Aquí teniu l’enllaç al text.