Daily Archives: 1 Març 2012

Manifestació massiva amb aldarulls i okupació protagonitzats per una minoria

“Contra la tisora, pedra, pedra, pedra”. Aquesta consigna, i moltes altres ja històriques, són les que van corejar milers d’estudiants ahir pels carrers del centre de Barcelona. Entre estudiants i professors van sumar 60.000 persones, segons la Plataforma Universitària en Defensa de la Universitat Pública (PUDUP), i 25.000, segons els Mossos d’Esquadra.

Vista aèria de la cruïlla entre plaça Catalunya i Passeig de Gràcia

La vaga i la manifestació van ser seguides, aproximadament, per la meitat de la comunitat d’estudiants convocats (120.000 convocats a la vaga) i s’hi van sumar professors universitaris, la majoria professors titulars i associats, molt pocs catedràtics. També va haver-hi una minsa representació del PAS d’algunes universitats.

La manifestació, que va començar a les 12.30 hores a plaça Universitat, es va allargar fins dos quarts de tres del migdia i va acabar amb aldarulls al centre de la ciutat, pels voltants de l’Edifici Històric de la UB. La crema d’un cotxe i de varis contenidors de deixalles dels carrers, junt amb destroces a l’edifici de la borsa de Barcelona, a una seu d’una entitat bancària i a patrimoni de l’Edifici Històric de la UB, van marcar el to més violent de la manifestació, protagonitzat per una minoria d’estudiants.

En acabar la manifestació també es va ocupar el rectorat de la UB que avui continua okupat i sembla que seguirà així de manera indefinida fins que l’assemblea que allà s’hi troba decideixi què fer amb aquesta okupació i doni a conèixer quin objectius o passos volen seguir. La majoria d’estudiants no s’ha pronunciat a favor o en contra d’aquesta okupació, però sembla una acció que ja estava preparada i que és recolzada per un escàs grup d’estudiants si és té en compte quanta gent continua, encara ara, mantenint aquesta okupació.

Pel que fa a les destroces de patrimoni de l’Edifici Històric (una porta històrica, que acabava de ser restaurada, i les portes que donen al carrer Diputació han estat rebentades), la UB ha fet públic un comunicat on es posiciona en contra de la violència, ja sigui contra mobiliari com estudiantat, i demana una gestió de la incomoditat i disconformitat social que no atempti contra la universitat pública ni la malmeti. Al comunicat també es fa públic que la UB ha presentat una denúncia per exigir responsabilitats derivades de la pèrdua patrimonial.