Un mes ple d’activitats estudiantils: jornades, lligues, eleccions i trobades estatals

L’agenda estudiantil del mes de març està plena. Cada setmana hi ha alguna activitat on els estudiants poden participar i, de fet, ser el centre. Algunes activitats són oportunitats curriculars, d’altres són premiades econòmicament i unes terceres enforteixen el teixit associatiu i apropen la UB a estructures estudiantils com les delegacions.

II Jornada del CEUCAT

Anem a pams, però, que si es vol conèixer i participar de l’oferta d’activitats cal estar atent al calendari. Aquest cap de setmana (dissabte deu i diumenge onze) se celebra la II Jornada Oberta del Consell de l’Estudiantat de les Universitats Catalanes (CEUCAT). La Jornada coincideix amb el primer aniversari de creació d’aquest òrgan de participació i debat estudiantil que compta amb representants de totes les universitats públiques catalanes.

La II Jornada del CEUCAT servirà per informar als estudiants sobre les normatives, debatre els canvis que els estudiants pensen que fora bo implementar a les universitats i per, finalment, transmetre un document representatiu a diverses personalitats de la política i les universitats catalanes. Són unes jornades obertes a tothom i pràcticament gratuïtes; només s’ha de pagar en cas de voler compartir àpats amb els estudiants representants de les universitats que són membres permanents del CEUCAT.

Durant la Jornada els temes de debat centrals seran la situació actual i els repees de futur de les universitats, les beques a Catalunya, l’avaluació de la satisfacció dels estudiants, la governança universitària i els drets i deures de l’estudiantat universitari. Si voleu consultar el dossier que servirà de base a les jornades podeu consultar-lo aquí.

La II Jornada del CEUCAT consta de dues parts: una primera de presentació i debat dels temes, dirigida a qualsevol membre de la comunitat universitària, que se celebrarà dissabte, i una segona part, de conclusions i tancament de la jornada que s’adreça als estudiants que van assistir a la primera part i, a partir de les idees extretes, el diumenge puguin elaborar unes conclusions globals i un document que es pugui entregar a les diverses personalitats del món de la política i la universitat.

La Lliga de Debat de la UB

La Lliga de Debat continua escalfant motors. Una activitat sobre la què us hem anat informant i que és oberta a tots els estudiants. Podeu participar apuntant-vos en aquest enllaç i també podeu assistir-hi com a espectadors. Serà els dies catorze, quinze i setze de març a l’aula magna de l’edifici històric de la UB (plaça Universitat).

Enguany la UB retransmetrà la final entre els dos equips que hagin superat tots els assalts de la dialèctica. Es practica l’oratòria, s’enforteixen les eines del discurs i es fan mèrits curriculars. Tot això sumat a una bona experiència lúdica, ja que la Lliga de Debat és un espai actiu i divertit, on tots es posen a prova i tots aprenen.

Si encara no esteu convençuts podeu mirar aquest vídeo elaborat per la UB amb estudiants de l’Associació de debat de la UB i un dels campions de l’any passat. I recordeu que, a diferència d’altres activitats, aquesta té premi en metàl·lic pels millors equips i oradors!

Vídeo promocional de la Lliga de Debat de la UB

La Lliga també es retransmetrà en directe. Podeu seguir-la en aquest enllaç.

Eleccions estudiantils 2012: taula rodona amb els candidats

El Vicerectorat d’Estudiants i Política Lingüística (Vr-EiPL) organitza, per primera vegada, una taula rodona amb representants de cadascuna de les candidatures que es presenten a les eleccions del 26 d’abril. Són eleccions pel Consell d’Estudi, la Junta de Facultat i el Claustre.

Podeu trobar més informació en aquesta entrada del blocveu: https://blocveu.wordpress.com/2012/03/06/taula-rodona-i-presentacio-de-les-candidatures-destudiants/

Si sou representants o voleu participar a les eleccions no dubteu en contactar-nos i apuntar-vos a la taula rodona que, de la mateixa manera que la Lliga de Debat, serà retransmesa en directe i també es difondrà com un vídeo viral.

En pocs dies, després de que el Vr-EiPL i els deganats convoquin eleccions, començarem a publicar entrevistes realitzades a les associacions que es presentin a les eleccions. Així podreu conèixer, ampliar i contrastar informació i punts de vista de les diferents associacions.

Trobada de delegacions i associacions d’estudiants de Belles Arts

Els dies 28, 29 i 30 de març se celebraran unes jornades dirigides a estudiants de Belles Arts d’arreu d’Espanya. Es trobaran per veure quins són els temes compartits, quines complicitats poden teixir i, si és possible, quins camins existeixen per associar-se a nivell nacional.

La realitat dels estudiants de Belles Arts, ja sigui aquí o a Càceres, és ben semblant. Tanmateix, feia temps que no se celebrava una trobada a nivell estatal que permetés intercanviar experiències. Si penses que aquesta és una bona oportunitat i vols participar o saber més, pots contactar amb l’associació Bones Arts (bonesarts@gmail.com). Us avancem que publicarem més informació sobre la trobada en els propers dies.