Nova convocatòria de beques del Ministeri per estudiar anglès, francès i alemany aquest estiu

El Ministeri d’Educació, Cultura i Esports obre la convocatòria de beques per estudiar anglès, francès i alemany, sigui a Espanya o a un altre país, aquest estiu. Amb aquesta beca el Ministeri intenta impulsar el coneixement i la pràctica de llengües claus a nivell mundial i a la Unió Europea i afirma que l’aprenentatge de les tres llengües “s’ha convertit en un objectiu fonamental dels sistemes educatius, tant perquè afavoreix la lliure circulació y comunicació com per exigències del mercat laboral”  (BOE, Núm. 61. Lunes 12 de marzo de 2012. Sec. III. Pág. 23074).

Aquestes beques s’emmarquen en els plantejaments del Consell d’Europa (CE), que ha plantejat com objectiu l’exigència de coneixement de dues llengües estrangeres al conjunt dels estudiants europeus. Dins del plantejament de coneixement lingüística del CE també s’ha plantejat proposar un Marc Comú Europeu de Referència per les Llengües i altres idees per tal de promoure el plurilingüisme i la mobilitat a Europa.

Per optar a les beques cal complir quatre requisits bàsics:

1. Estar matriculat a la universitat durant el curs 2011-2012.
2. Haver obtingut durant aquest curs la condició de becari del Ministeri amb les beques de caràcter general i de mobilitat.
3. Haver obtingut unes qualificacions mínimes
4. Estar situat en un lloc d’ordre preferent de sol·licituds que permeti l’obtenció d’una de les beques.

Les beques no atorguen les mateixes quantitats de diners. En funció de la llengua i el destí s’atorguen més o menys. El repartiment és el següent:

Cursos d’anglès:
Austràlia: 2.645 euros.
Canadà: 2.145 euros.
Estats Units: 2.145 euros.
Malta: 1.245 euros.
Nova Zelanda: 2.445 euros.
Regne Unit: 1.745 euros.
República de Irlanda: 1.745 euros.

Cursos d’alemany:
Qualsevol país de la Unió Europea la llengua oficial del qual sigui l’alemany: 1.745 euros.

Cursos de francès:
Qualsevol país de la Unió Europea la llengua oficial del qual sigui el francès: 1.745 euros.
Canadà: 2.145 euros.

La sol·licitud de la beca s’ha de tramitar a l’adreça web http://www.educacion.es o a través de la seu electrònica del Ministeri a l’apartat de Tràmits i Serveis. El termini per presentar la sol·licitud és de 20 dies hàbils a partir del dia següent a la publicació de la resolució de la convocatòria al BOE, és a dir, dilluns nou d’abril.

Si voleu consultar la resolució de la convocatòria al BOE podeu fer-ho en aquest enllaç.
Si voleu consultar la pàgina web del Ministeri dedicada a la beca podeu fer-ho aquí.