Daily Archives: 21 Març 2012

El Saló de l’Ensenyament amplia l’oferta i l’assessorament als estudiants d’ESO, batxillerat i universitat

Des d’avui fins diumenge 25 de març se celebra el Saló de l’Ensenyament al recinte firal de Montjuïc. Tres pavellons, un de gran -Ensenyament- i dos més petits i nous – Expodidàctica i el Saló de Màsters i Postgraus Futura- ofereixen i intenten atraure a una massa d’estudiants, fonamentalment alumnes de quart d’ESO i de segon de Batxillerat, cap als centres d’ensenyament superior. Enguany hi ha 160 d’aquests centres i s’han habilitat espais per fer microreunions d’assessorament i orientació al futur alumnat.

Quines són les carreres amb més sortides professionals? I les de major inserció al mercat laboral? La Formació Professional garanteix feina? Aquestes preguntes, i algunes altres, les respon Roser Soley, directora del Saló de l’Ensenyament en una entrevista a El Mundo. Segons Soley, els estudis de Formació Professional amb més demanda són els relacionats amb els esports, l’art, la música, la restauració i el turisme o la sanitat. Pel que fa a la universitat, també aquests estudis són els més populars i s’afegeixen a la llista les ciències experimentals.

En contra del que bona part de la població creu, la Formació Professional no garanteix una inserció laboral major que una carrera universitària. De fet, els estudis sobre el tema demostren que hi ha més opcions de trobar feina amb una formació universitària que sense ella. Tanmateix, els graduats en Formació Professional tenen una taxa d’atur bastant baixa a Catalunya, sobretot si s’han format ens els àmbits destacats per Soley o en la conservació i restauració de béns culturals, la instal·lació i el manteniment i les activitats marítimes i pesqueres.

Els darrers canvis en normatives i l’adaptació a l’EEES també ha portat als organitzadors del Saló a voler atendre els dubtes generals sorgits dels canvis aplicats al sistema educatiu superior. Així, el Saló de l’Ensenyament també oferirà informació i orientació sobre els itineraris existents, les proves d’accés a la universitat (que el darrer any van modificar-se), el pla Bolonya i el sistema de beques i ajudes amb què compten els estudiants.

El Saló Expodidàctica recull tots els expositors amb material didàctic nou: equipaments per a classe, nous llibres, aparells de tendències tecnològiques innovadores com pissarres electròniques, sistemes en xarxa i pantalles tàctils. Aquest saló va dirigit a professorat i, a banda de mostrar els futurs materials disponibles, acollirà unes jornades amb el tema de “Les TIC per ensenyar i aprendre al segle XXI” on l’aprenentatge amb suport de les TIC, la realitat virtual, les xarxes i els entorns personalitzats d’ensenyament tindran un paper protagonista.

El Saló Futura es dirigeix a estudiants majors que els del Saló de l’Ensenyament i pretén cobrir i informar sobre les opcions existents en un àmbit de l’educació cada vegada més destacat: els màsters i postgraus. Els expositors són tant universitats públiques com privades, també escoles de negocis, centres de formació continua i col·legis professionals que informaran sobre els programes de segon i tercer cicle que ofereixen a Catalunya, però també a altres comunitats i països. Pels qui vulguin rebre orientació sobre el mercat laboral hi haurà un espai habilitat on també es podran reunir amb professionals de Barcelona Activa.

Si ets estudiant de la UB i vols visitar el Saló de Màsters i Postgraus, Hotel d’Associacions disposa d’unes quantes entrades gratuïtes. Pots contactar amb nosaltres i demanar-ne una a hotel@ub.edu.

Dos nous portals útils: