La tercera sectorial de representants de Belles Arts es tanca amb una plataforma en camí

SEREBA deixarà de ser una sectorial i passarà a ser una plataforma d’estudiants de Belles Arts d’arreu de l’Estat. Amb el temps, esperen convertir-se en una associació o federació estatal per millorar les condicions dels estudiants i augmentar la participació.

Representants de diferents universitats de l'Estat celebrant la cloenda de la III Sectorial a l'Hotel d'Associacions amb Gemma Fonrodona, vicerectora d'estudiants i política lingüística

La tercera trobada de la sectorial s’ha tancat amb un debat sobre la participació estudiantil on han assistit representants de les Universitats de València, Teruel, Zaragoza, Bilbao, Altea i Barcelona. Durant molta estona s’ha fet una posada en comú de totes les accions que els diferents representants han implementat per millorar la participació.

Facebook, tuenti, cartells, passaclasses i moltes altres fòrmules que, malgrat l’esforç, tenen resultats desiguals a les universitats. Els estudiants responen intermitentment als imputs dels delegats que, encara que no sempre reben ajudes econòmiques o tecnològiques dels degats i vicerectorats, continuen treballant de valent pels estudiants de la seva facultat.

Experiències de concursos o les característiques de les assemblees també han estat valorades. La Vicerectora d’Estudiants i Política Lingüística, Gemma Fonrodona, també ha participat de la taula rodona i ha recomanat als estudiants que perseverin en les seves demandes. “Encara que la universitat no sempre és àgil, si insistiu acabarà millorant la situació i aconseguireu els que els estudiants necessiten”. També ha fet una reflexió sobre la importància cabdal de la participació i dels representants, que canalitzen aquelles queixes que, d’altra manera, no arribarien a la institució.

La tercera sectorial es tanca amb bons resultats i molta feina feta, especialment pel col·lectiu Bones Arts, representants de la UB. Caldrà que altres facultats i associacions estudiantils valorin els formats de participació estudiantil ja que ha quedat clar que el sistema de delegacions pot aportar molt i els delegats i representants tenen molt a dir i, sobretot, a fer.