Com cada any l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR) ha obert les ajudes als estudiants universitaris de les comarques de l’àmbit de l’Alt Pirineu, Aran i Solsonès coneguda com beca APA.

L’objecte d’aquesta beca és ajudar als membres de les famílies residents a les comarques de l’Alt Pirineu, Aran i Solsonès en concepte de desplaçament i allotjament fora de la comarca on es té la residència familiar.
L’AGAUR dóna per cada ajut concedit un import màxim de 2000 euros als estudiants que resideixin a les comarques de l’Alt Urgell, Alta Ribagorça, Cerdanya, Pallars Jussà, Pallars Sobirà, Vall d’Aran i Solsonès des de abans de l’1 de gener de 2009.
Per poder sol·licitar aquest ajut cal haver estat matriculat en una universitat del sistema universitari català per al curs acadèmic 2011-2012 d’un mínim de 30 crèdits per cada semestre en la matricula anual en estudis de grau i de 27,5 crèdits per a la resta d’estudis. Tot tenint en compte que només es consideren vàlids els estudis presencials.
El període per presentar les sol·licituds comença avui 11 d’abril de 2012 i es tanca el 11 de maig de 2012. Totes s’han de formalitzar per via electrònica a través de l’Oficina Virtual de Tràmits de la seu corporativa de la Generalitat de Catalunya, encara que si la persona sol·licitant no es pot identificar mitjançant qualsevol dels sistemes de signatura electrònica admesos per la seu electrònica, pot completar el procés de presentació adjuntat per via electrònica la documentació exigida. En ambdós casos, el registre electrònic corporatiu de la Generalitat de Catalunya, S@rCat, emet de manera automàtica el rebut de presentació corresponent.
Altres requisits que exigeix l’AGAUR són haver superat el 80% dels crèdits matriculats el any anterior, si es tracta d’estudis no tècnics, i el 60% dels crèdits pels estudis tècnics. Resten excloses tant les persones amb titulació universitària superior prèvia, com les persones que al·leguin la independència familiar i econòmica de la seva unitat familiar.
Podeu consultar aquí les bases de la convocatòria per més informació.

One thought on “Oberta la convocatòria de beques per als estudiants universitaris de les comarques de l’àmbit de l’Alt Pirineu, Aran i Solsonès