Daily Archives: 18 Abril 2012

La premsa recull amb interés el comunicat del Rector

Ahir el rectorat va fer públic un comunicat del Dr. Dídac Ramírez, pel qual es posava de manifest que la Universitat de Barcelona donarà suport  acadèmic als estudiants Ismael Benito Altamirano i Daniel Ayyash Sala, detinguts el passat 29 de març

En el comunicat publicat el 17 d’abril l’equip de govern de la UB deixava clar que les raons de les detencions no eren a “conseqüència de cap denúncia de la Universitat ni de cap acte que hagi passat al si de la nostra institució, per la qual cosa la UB no és part del procés judicial obert”, ni tampoc ha fet cap “expedient disciplinari ni queixa contra ells per motius docents i d’estudi”. A més, s’ha fet un especial èmfasi en els bons expedients acadèmics d’ambdós estudiants, alumnes del grau de física i de la doble titulació de física i matemàtiques. Per aquesta raó la universitat ha assumit el compromís de “garantir que els tres estudiants puguin continuar el curs acadèmic […] amb l’objectiu de donar les màximes facilitats als estudiants per a l’estudi i la realització d’exàmens”. Aquesta ajuda es materialitzarà en donar apunts, exercicis, fotocòpies, etc.

Molts mitjans de comunicació han recollit aquest comunicat i han tornat a fer difusió de la situació dels estudiants. El diari Ara interpreta que la UB fa una defensa dels estudiants al parlar-hi dels expedients acadèmics dels detinguts i destaca que la universitat demana “diligència i celeritat”. Per la seva banda, el ABC fa un titular dient “La UB apoya a estudiantes detenidos el 29M y pide que se acelere el proceso judicial”, entenent que el suport fa referència a l’àmbit exclusivament acadèmic. Altres mitjans, com ara El Periódico, El Ideal.es o Europapress.es també recullen la notícia i fan un resum de les manifestacions del rector. Tots destaquen que la universitat ha estat en constant contacte amb els centres penitenciaris per garantir la normalitat acadèmica, dins de les seves possibilitats, i amb els pares dels afectats, que es van reunir la setmana passada amb la vicerectora d’estudiants, Gemma Fonrodona, i la cap de serveis jurídics de la UB, Assumpta Sanz.

Per últim, i tenint molt present el període de campanya de les eleccions d’estudiants per al 26 d’abril, el comunicat fa una defensa dels moviments estudiantils i socials que “pacíficament, manifesten la seva preocupació i descontentament per la difícil situació en què ens trobem, així com vers algunes mesures per afrontar-la”.