Tenint en compte que els resultats definitius els coneixerem la setmana vinent, avancem el nostre escrutini i anàlisi amb les dades provisionals. El recompte de vots dona un 12’29% de mitjana de vots als tres òrgans.

A nivell electoral la nit d’ahir i tot aquest dia ha estat mogut per a la UB. El recompte de vots s’ha allargat per problemes a Biologia, que impedien el recompte total de la circumscripció única dels doctorands al Claustre.

La tònica general ha estat la pujada generalitzada de la participació estudiantil, tot i que han hagut casos en els que el nombre de votants ha baixat.

Fent un repàs les dades, tenim un 17’53% de participació mitja als diferents Consell d’Estudis, sent Ciències Biomèdiques amb un 44’02% on la proporció ha estat més alta i Ciències Mèdiques Bàsiques amb un 4’6% on la relació és la més baixa (han votat 8 alumnes de 174 possibles).

Pel que fa a les Juntes de Centre, el resultat general es posa al 9’52%. La Facultat de Matemàtiques ha tingut la millor proporció de votació amb el 23’89%, al mateix temps que la menys participativa ha estat la Facultat de Filosofia amb un 3’41%, resultat baixos a aquest centre que es repeteix habitualment a les eleccions.

Per últim, la representació estudiantil al Claustre és de mitjana als centres i a la circumscripció única de doctorands d’un 9’82%. En aquest cas repeteixen als extrems els dos mateixos centres i al mateix cantó: la Facultat de Matemàtiques té la major proporció d’estudiants amb el 19’96% dels votants i la de Filosofia la que menys amb el mateix percentatge de la seva Junta de Centre.

En nombre de votants, Dret ha estat en tots tres casos on més nombre d’estudiants han anat a votar al Claustre 893 estudiants, la Junta de Centre 932 i el Consell d’Estudis de Dret amb 532 estudiants.

Per la part baixa del llistat, al Consell d’Estudis de Ciències Mèdiques Bàsiques només 8 estudiants com hem dit han estat els votant i per tant, la xifra més baixa. Tant a la Junta de Centre com al Claustre, Odontologia és on menys nombre d’estudiants ha votat: 44 per a la Junta i 31 el Claustre.

Tornem a dir que aquestes dades i la seva proporció poden variar al llarg de la setmana pròxima, ja que estem parlant de xifres no definitives.

Consell de l’Alumnat

La representació per associacions al Consell de l’Alumnat ha fet un gir important. Si al 2010 el SPEC va guanyar folgadament amb 24 estudiants, convertint-se en l’associació més votada amb 30’38% dels 79 possibles de representants (nombre total de claustrals degut a que més d’un centre no va presentar candidatura) –seguits darrera per l’AEP amb 11 representants-; aquest any 2012 el SEPC ha caigut fins el sisè lloc amb 5 representants (el 5’8%) –un dels quals el reben per la circumscripció única de doctorands-.

Dels 86 representants possibles de ser triats (a manca dels 4 de la Facultat de Filosofia que no va presentar cap candidatura) l’AJEC s’ha convertit en la força majoritària amb 18 estudiants triats (el 20’93%). El segueix l’AEP amb 12 (13’95%), FNEC 10 (11’63%), EPC 7 (8’14%), D-Recerca 5 (5’81%). L’altre 33’74% dels representants (29 estudiants) es reparteixen entre 14 candidatures diferents de petites associacions, com ara Bones Arts, IUS, CUFaB, SISA o UB:EMB.

Ha quedat per tant un repartiment de forces molt més homogeni que a les eleccions del 2010; degut en bona mesura per l’augment de la participació i la pujada del compromís dels estudiants de la UB amb la presentació d’un major nombre de candidatures.

Enhorabona a tothom!

One thought on “Les dades provisionals dels resultats de les eleccions mostren un canvi important del vot dels estudiants de la UB

1. Molt interessant, gràcies per la feina. M’imagino que si la gent vota coses diferents és perquè està emprenyada amb els grups radicals…obvi!