Els resultats definitius modifiquen el repartiment de forces al Claustre

El dimecres 2 de maig s’han fet públics els resultats definitius del recompte de vots de les eleccions d’estudiants del 26 d’abril de 2012.

Les variacions no han estat  molt transcendents, respecte de les dades que nosaltres vam fer publiques el 27 d’abril al endemà de les votacions. Però, si que ens porten algunes novetats al repartiment de forces de les diferents associacions en la composició del Consell de l’Alumnat.

Les dades provisionals donaven 19 formacions com a total de forces a aquest òrgan, mentre que les definitives deixen fora a la formació Compromís Universitari que perd els seus dos representants al primer recompte. Les explicacions d’aquest canvi és que les principals rectificacions dels resultats vénen de Geografia i Història, on aquesta agrupació havia tret els representants malament comptats.

Per la seva banda, AEP perd un membre i es queda en 12 que guanya el SEPEC que puja en dos estudiants més com a representants i arriba als 7, tot i que canvia la seva repartició dels mateixos. Si a les dades provisionals es donaven 5 membres triats 4 com a representants dels graus i màster i un a la circumscripció de doctorands, ara en aquestes definitives perd el seu representant dels doctors (en benefici de D-Recerca que n’ha augmentat un).

L’AJEC continua sent la força més votada i amb més representants, amb 18 estudiants triats, als quals s’hauria d’afegir els 2 membres de Bones Arts que van signar un acord pre-electoral per tal de sumar forces en aquesta legislatura, per la qual cosa la coalició arribaria als 20. Això continua deixant com a segona força l’AEP, després el FNEC, SEPC i EPC empatats, seguits de D-Recerca que es converteix en l’agrupació hegemònica a la representació dels doctorands, ja que ha arribat a aconseguir més del 92% dels vots emesos per a aquesta circumscripció.