Llibertat sense fiança pels 3 estudiants de la Universitat de Barcelona detinguts el 29-M

L’Audiència de Barcelona desacredita a la jutga i posa en llibertat sense fiança als tres detinguts el 29 de Març arrel de la manifestació.

El passat divendres dia 4 de Maig l’Audiència de Barcelona va posar en llibertat sense fiança els tres joves estudiants de la Universitat de Barcelona. Aquesta resolució es va conèixer moments després de que transcendís que la magistrada hagués decidit deixar-los en llibertat sota fiança de 3.000 euros per a Javier Tadeo O. V. i de 6.000 euros per a Ismael B. A. i Daniel A.

La resolució de l’Audiència de Barcelona especifica que els joves estaven organitzats per provocar talls en la carretera, però sense aparença de gravetat suficient. A més no es van produir incidents a persones o béns.

L’acte també exposa que per a la “menor gravetat dels fets” s’ha de considerar “la possibilitat d’arbitrar altres mesures cautelars alternatives, per menys costoses, a la presó provisional”.

La consellera de Justícia, Pilar Fernández Bozal, ha qualificat de “coherent” la posada en llibertat dels tres joves.

Pel que fa a la Universitat de Barcelona el mateix divendres dia 4 de Maig va comunicar la seva satisfacció per la decisió presa per l’Audiència de Barcelona.

Per a la comunitat universitària aquesta és la millor de les notícies possibles. La inquietud regnava entre els joves estudiants al veure que es mantenien tancats els seus companys. Han hagut de passar 37 dies per poder veure’ls en llibertat. Ells i les famílies podran emprendre de nou les seves vides amb tranquil·litat i despertar d’aquest mal son.