La Lliga d’Universitats d’Investigació Europees (LERU) celebra el seu 10 aniversari amb la UB com a seu del esdeveniment.

Per commemorar aquesta ocasió, LERU durà a terme una conferència especial a Barcelona els dies 9-10 de maig de 2012. La conferència, es titula “Universitats de Recerca Europees – Guia i motor per a Europa 2050”.

La Lliga d’Universitats d’Investigació Europees (LERU) va ser fundada el 2002 com una associació d’universitats intensives en recerca que comparteixen els valors de l’ensenyament d’alta qualitat en un entorn de recerca internacionalment competitiva.

És un consorci de les universitats europees més importants i de renom en quant la recerca intensiva. Va començar com una associació entre 12 d’aquestes institucions amb diverses facultats, i es va ampliar la seva composició a 21 universitats el 2010.
Pertànyer a LERU suposa una avaluació periòdica amb un ampli conjunt de criteris quantitatius i qualitatius, com ara el volum de la investigació, l’impacte i el finançament, les fortaleses dels grups de doctorat, etc. Són membres: Universiteit van Amsterdam, Universitat de Barcelona, University of Cambridge, University of Edinburgh, Albert-Ludwigs-Universität Freiburg, Université de Genève, Universität Heidelberg, Helsingin yliopisto, Universiteit Leiden, KU Leuven, Imperial College London, University College London, Lunds universitet, Università degli Situdi di Milano, Ludwig-Maximilans-Universität München, University of Oxford, Université Pierre et Marie Curie, Université Paris-Sud 11, Université de Strasbourg, Universiteit Utrecht i Universität Zürich.

Aquesta conferència proporcionarà un fòrum únic per als líders d’algunes de les universitats de recerca capdavanters a Europa per intercanviar opinions amb els seus homòlegs de fora d’Europa i amb representants d’alt nivell del govern i sectors d’activitat afins.
La conferència es centrarà en el paper present i futur de les universitats europees de recerca, relacionant, en particular, la recerca de la UE i la política d’innovació dels pròxims anys. La comparació es farà amb la situació en altres parts del món, incloent els EUA, Austràlia, Xina i Amèrica Llatina, a la recerca de temes com la investigació en les fronteres i la innovació, avaluació de la recerca, gestió, finançament, formació i carrera professional, la mobilitat i el nexe entre l’ensenyament-aprenentatge i la investigació.
Els dirigents de les universitats LERU compartiran les seves opinions sobre el futur de les universitats de recerca a Europa i formular propostes sobre com les universitats de recerca europea ha d’evolucionar per continuar sent una guia i motor per a Europa 2050.
Alguns dels oradors confirmats són els següents:

El Sr Brian Ager, secretari general de la Taula Rodona Europea d’Industrials
Prof Anne Glover, Assessor Científic del president Barroso de la Comissió Europea
El professor Andreu Mas-Colell, el conseller d’Economia i Coneixement
Prof Helga Nowotny, President del Consell Europeu de Recerca
La senyora Teresa Riera Madurell, Membre del Parlament Europeu
El professor Sir Leszek Borysiewicz, vicerector de la Universitat de Cambridge
Prof Yang Wei, rector de la Universitat de Zhejiang, President de la Lliga de C9
El Dr John C. Vaughn, vicepresident executiu de l’Associació d’Universitats Americanes (AAU)
El Professor Edward Byrne AO, vicerector de la Universitat de Monash, Vicepresident del Grup dels Vuit (Go8)

Més informació sobre l’esdeveniment aquí.