Manifestació a l’edifici històric de la Universitat de Barcelona

Aquest matí de dilluns 14 de maig uns 500  estudiants s’han concentrat a les escales de marbre de la Universitat de Barcelona reivindicant el dret a la segona convocatòria i rebutjant el nou paquet de retallades del ministre Wert, entre elles la pujada de les taxes.

Uns 500 estudiants provinents del Campus Mundet s’han manifestat aquest matí a les escales de marbre de l’edifici històric de la Universitat de Barcelona. La manifestació estava organitzada per les facultats de Psicologia, Pedagogia i Formació del Professorat, de totes maneres s’han pogut escoltar veus d’altres facultats de la nostra Universitat.

Els estudiants han llegit un manifest on demanaven la reimplantació de la segona convocatòria i la no aprovació de l’augment de taxes, entre altres.  Els manifestants vestien de negre en senyal de dol, simbolitzant la mort de la universitat pública.

La Vicerectora d’Estudiants i Política Lingüística, Gemma Fonrodona i el Vicerector de Política Acadèmica i Qualitat, Gaspar Rosselló, han estat presents durant la lectura i han intentat respondre les qüestions amb la major claredat possible.

El nostre país està vivint uns moments difícils i la tònica de malestar es respira arreu. La universitat, formada majoritàriament per alumnes joves, no n’és una excepció. La institució cal que tingui present, sempre, que el col·lectiu que es troba en aquesta franja d’edat és un dels que pitjor veu la crisis i que possiblement en serà el que més malparat en surti. S’ha de tenir present la cremor interna en què viuen els estudiants, pensar que quan acabis la carrera no trobaràs feina és dur, més sabent que formes part d’una de les generacions millor preparades de la Història.

Per altra banda la Universitat de Barcelona permet, sempre, que els estudiants es manifestin, que diguin la seva i que siguin actius. Això sí, sempre i quan les demandes es duguin a terme parlant, amb maduresa i respecte.

2 thoughts on “Manifestació a l’edifici històric de la Universitat de Barcelona

1. Im impressed, I must say. Really rarely do I encounter a blog thats both educative and entertaining, and let me tell you, you have hit the nail on the head. Your idea is outstanding; the issue is something that not enough people are speaking intelligently about. I am very happy that I stumbled across this in my search for something relating to this.

1. Thank you very much! We work a lot because knowledge and entertaning universiti are a part of our life.
      Tank you so much!