Oberta la convocatòria de beques FPU

El passat 10 de maig es va publicar al Butlletí Oficial de l’Estat la convocatòria de noves beques per a la formació del professorat universitari.

Després de molt mesos endarrerits, queixes generalitzades i la preocupació amb la sospita de que les retallades farien caure la convocatòria 2011 d’aquestes beques, per fi han sortit.
Les beques de formació del professorat universitari que el ministeri d’educació, cultura i esport convoca cada any són les de més prestigi a l’Estat i les que més quantitat de beques reparteixen (950 aquest any). Així s’entén totes les expectatives que s’havien generat quan al novembre del 2010 no van aparèixer publicades, com va ocórrer l’any anterior, endarrerint-se com hem pogut comprovar, sis mesos. Més preocupació encara pel fet de que les beques de formació de personal investigador  del ministeri d’economia i competitivitat (molt similars a les FPU, però amb la restricció dels grups I+D+i), sí van sortir molt poc després de les darreres eleccions generals.
Aquestes beques FPU suposen un sou durant quatre anys de més de 1000 euros bruts, repartits en dos tipus de contracte: durant els dos primers anys es fa en qualitat de becari, mentre que en els dos últims contractat com a professor en pràctiques.
El termini de presentació acaba el 1 de juny d’aquest any. I la convocatòria a vingut amb una pujada de les exigències d’adequació. Per exemple, com a novetat aquest any, es demana que el període de formació de l’investigador (màsters) ja estigui superat. La qual cosa vol dir que molta gent que ara està fent el seu període formatiu per poder estar habilitat com a investigador, ha de esperar fins l’any vinent per demanar beca.
Això ha estat observat per part del Vicerectorat de Política Docent i Científica de la nostra universitat, que ja s’ha posat en contacte amb la resta d’universitats de Catalunya per trobar resposta davant del ministeri per a aquest canvi. A més, la Conferència de Rectors ja ha plantejat aquest problema al ministeri i properament es resoldrà d’una forma o d’una altra, per tal de trobar una solució favorable al problema que sorgeix amb els matriculats als màsters.