El nou Consell de l’Alumnat de la Universitat de Barcelona

El dijous 17 de maig de 2012 es va convocar, després de les darreres eleccions del 26 d’abril, a tots els estudiants triats per al Claustre Universitari.

Tal i com determina el reglament, dintre d’un termini de quinze dies després de les eleccions, la vicerectora d’estudiants i política lingüística, Dra. Gemma Fonrodona, havia de convocar a tots els estudiants que havien estats elegits per formar part del Claustre Universitari. El dia triat va ser el 17 de maig.
Una gran majoria dels membres van assistir. La jornada va ser llarga, però per això mateix molt fructífera. Es van poder formar les dues comissions amb més tasques del Consell de l’Alumnat: la Comissió Permanent del Consell de l’Alumnat i els membres del Consell de Govern en representació dels estudiants.
A demanda de la majoria d’assistents la reunió es va fer en dues parts. Es van votar les comissions que, pel reglament, exigien un repartiment d’escons proporcional per a associacions o candidatures segons els resultats de les eleccions. A la Permanent el repartiment va ser 3 membres d’AJEC, 1 d’AEP, 1 de FNEC, 1 d’EPC i un estudiant de doctorat. Mentre que per al Consell de Govern 2 de l’AJEC (en virtut del pacte preelectoral amb els de Bones Arts), 1 d’AEP, 1 de FNEC, 1 d’EPC i un estudiant de doctorat.
La relació de membres és per a la Permanent la següent: Yago Fernández Fernandez (AJEC), David Monter (AJEC), Debora García (AJEC), Jheysson Salas Velendía (AEP), Cristina Costa (FNEC), Pablo Quiles (EPC), David Frigola (estudiant de doctorat, D-Recerca). Un cop composta la comissió, aquesta va decidir que fos Yago Fernández Fernández el secretari.
Per al Consell de Govern es va decidir que els estudiants triats fossin: Carlos Fernández Ruiz (AJEC), Stefanie Kobsar (AJEC), Aldo Reverte (AEP), Marc Barbens (FNEC), Carlos Fernández Rivera (EPC), Xavier Gòmez (estudiant de doctorat, D-Recerca). De tots sis es va triar per votació del plenari a Carlos Fernández Ruiz com a representant al Consell Social.
La resta de les 16 comissions es decidiran en properes reunions del Consell de l’Alumnat.
Recordem que per consultar el noms del Plenari del Consell de l’Alumnat, així com de la composició de la resta de comissions us podeu anar adreçant a aquesta pàgina web.