​Educació demanarà entre un 6,5 i un 7 de nota per a accedir les beques de màsters

El Govern espanyol diu que els ajuts han d’estimular el rendiment acadèmic

Els universitaris que vulguin accedir a una beca per cursar un màster a les universitats públiques espanyoles hauran d’acreditar una nota mitjana al grau de 6,5 per a una beca general (import íntegre de la matrícula) i de 7 per a una beca salari o de mobilitat, segons el reial decret pel qual s’estableixen els llindars de renda i patrimoni familiar i les quanties de les beques i ajuts a l’estudi per al curs 2012-2013. En qualsevol cas, les notes mitjanes procedents d’estudis d’ensenyaments tècnics es multiplicaran pel coeficient 1,17.

El text, que se sotmetrà dijous 24 de maig a la consideració de les comunitats autònomes a la Conferència Sectorial d’educació, assenyala que per mantenir aquestes beques s’hauran d’aprovar totes les matèries del curs anterior per a la beca general i acreditar una nota mitjana de 7 punts en el curs precedent per a la beca salari. Aquests seran els requisits per a la majoria dels màsters, tret dels professionals, com el que s’exigeix als professors d’educació secundària, per als quals caldrà acreditar una nota mitjana d’accés de 5,5 per accedir a la beca general i de 6 punts per a la beca salari. En el cas dels graus, la norma detalla que els estudiants d’arts i humanitats i de ciències socials i jurídiques hauran de superar el 90% dels crèdits per mantenir la beca general; els de ciències i ciències de la salut, el 80%, i els de les carreres tècniques, un 65%. Fins ara, es requeria superar el 80% dels crèdits en el conjunt de les carreres, tret de les tècniques, en les quals es demanava un 60%. Per accedir a una beca en aquest tipus de graus serà necessari tenir una nota d’accés d’almenys 5,5 punts mentre que abans només calia un 5. Mentrestant, els estudiants de grau, de primer i segon cicle d’estudis universitaris i d’ensenyaments artístics superiors, estudis militars superiors i estudis religiosos superiors que vulguin accedir a una beca salari o de mobilitat per al grau hauran d’acreditar una nota d’accés de 6, i superar el 100% dels crèdits per mantenirla, tret d’en el cas d’ensenyaments tècnics o d’arquitectura i Enginyeria, en les quals es demanarà el 85% dels crèdits aprovats.

Pel Govern espanyol, segons s’explica al text, la política de beques, a més d’assegurar la igualtat d’oportunitats, ha de ser un “instrument d’estímul per a la millora del rendiment acadèmic dels estudiants, especialment dels estudiants dels nivells superiors del sistema educatiu”. “És un propòsit decidit del Govern continuar avançant per aquesta via de recerca de l’esforç acadèmic, la responsabilitat i l’excel·lència, reforçant així l’autèntica equitat bàsica que és la igualtat d’oportunitats i aconseguint que l’educació contribueixi a la promoció social, garantint, alhora, la millor eficiència dels importants recursos públics destinats a la política de beques i ajuts a l’estudi”, afegeix el text del reial decret.