Manifestació estudiantil en defensa d’un ensenyament públic i de qualitat

Avui 22 de març milers de persones es manifesten arreu de Catalunya en contra de les retallades. Barcelona no n’és una excepció i presenta batalla davant les reformes.

Des de primera hora del matí tota la comunitat estudiantil, des de les escoles bressol als estudiants universitaris han sortit al carrer per mostrar al món, i sobretot al govern, el seu desacord en les retallades contínues.

El sindicat de CCOO de Catalunya  ha notificat, aquest migdia, que el seguiment arribava a més del 60%. Per a la Consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, la xifra de seguiment és del 26 %. S’han tallat l’AP-7, la Diagonal i la Ronda de Dalt, cosa que ha provocat llargues retencions. Tot i això la manifestació s’està produint amb normalitat i sense incidents. Pere Navarro, primer secretari del PSC, veu amb bon ulls la vaga ja que opina que “cal apostar per a l’educació”.

L’èxit de la manifestació s’ha comprovat en molts sentits. Vistosa i sorollosa, molts dels manifestants duien la samarreta de la marea groga i anaven amb cassoles que no han parat de picar. A diferència de les típiques marxes estudiantils, families senceres, amb pares, mares i fills, s’han sumat a la protesta.

“Contra les retallades en educació” és la pancarta amb el lema de consens que porten els dirigents a la capçalera però al darrere la varietat és la norma. Des de la bilingüe anglès-català “I have a dream: una escola pública en català” a la més convencional “L’educació és un dret, no un privilegi”.

La marxa s’acabarà al pla de Palau, on està prevista la celebració d’una multitudinària assemblea.

No només el món estudiantil està cansat de les contínues retallades. La societat en general ho està sofrint dia rere dia. Aquesta és la manera de mostrar que es seguirà lluitant per una educació pública i de qualitat.

3 thoughts on “Manifestació estudiantil en defensa d’un ensenyament públic i de qualitat

1. Hola Montse!
      Gràcies per comentar-ho, però si ti fixes en el primer paràgraf ja vam posar que es tractava de tota la comunitat estudiantil, des de les escoles bressol a les universitats.
      Moltes gràcies per llegir les nostres publicacions i estar alerta!