Curs d’oratòria per a representants d’estudiants

Els dies 21 i 23 de maig s’ha impartit un curs d’oratòria per part de l’Associació de Debat. El curs, adreçat a tots els estudiants electes de les darreres eleccions del 26 d’abril va tenir una acollida molt gran.

El vicerectorat d’estudiants i política lingüística ha començat a desenvolupar una sèrie de cursos que ha iniciat amb aquest sobre oratòria.
Els estudiants de l’associació de debat amb trajectòria i experiència en el camp de la parla en públic i la transmissió dels continguts sobre oratòria han ofert un curs de 6 hores distribuït en dos dies.
Des de l’Hotel d’Associacions vàrem posar a l’abast de tots els estudiants electes a consells d’estudis, juntes de facultat o centre i el claustre universitari la possibilitat de matricular-se.
Per poder fer operatives les classes i vetllar pel bon funcionament de la mateixa es va reduir la matrícula als trenta primers que ho demanessin. Com que la pujada de la demanda va ser tan gran, arribant a més de 60 estudiant que volien participar en aquesta iniciativa, duplicant per tant les places disponibles, el vicerectorat està intent veure la possibilitat d’organitzar un altre cop aquest curs per poder acollir a tots aquells que, havent demanat lloc, no n’hagin pogut per qüestions de places.
Avui, últim dia del curs, aprofitem per demanar, tant als membres de l’associació de debat com a els estudiants que han aprofitat el curs, la seva opinió i valoració del mateix.
Aquestes han estat les valoracions de Marc Grifell i Xavier Blasco, de l’associació de debat, que han donat el curs:

Q.: És el primer any que el Vicerectorat d’Estudiants i Política Lingüística proposa a tots els representants triats en les eleccions de representants d’estudiants un curs sobre oratòria i parlar en públic. Com creieu que ha estat l’experiència?
R.: Nosaltres creiem que tot i la calor que va fer a l’aula l’experiència ha estat molt profitosa tant per l’associació de debat de la UB (ADUB) com per als representants de les altres associacions.

Q.: La vostra és una associació d’estudiants que dóna, en aquest cas, un curs a estudiants també. Quin benefici trobeu a aquesta particularitat?
R: Per a nosaltres ha estat un repte i un estímul treballar amb uns grup tant selecte i preparat ja per aquest tipus d’intervencions i creiem que els assistents surten amb les eines que els permetran millorar de forma més ràpida i efectiva la seva capacitat de comunicar-se i convèncer.
Per a l’ADUB ha estat també una gran oportunitat per posar-se en contacte amb altres associacions, i això ens ha obert les portes a futures col•laboracions i sinergies. També ha estat molt interessant proposar temes de debat rellevants dins la nostra universitat i poder-ne analitzar arguments i posicions.

Q.: La demanda a priori ha estat molt intensa. Després de passada l’experiència, creeu que es repetirà l’èxit?
R.: Tot i que per a nosaltres ha estat un curs més difícil del normal degut a les limitacions de l’aula i els alts requeriments dels assistents, sortim amb molt bona sensació i creiem que els assistents també.

També hem preguntat als estudiants assistents el seu parer. Les reaccions han estat totes prou positives, a més, cal dir que un bon indicador és que la gran part de la gent que va venir el primer dia, també va voler repetir el dimecres.
Per exemple, Pere Boldú creu que ha estat molt profitós, ja que “la part de teoria era molt completa i la part pràctica molt divertida”, fins i tot es lamenta de que no hagi estat “més llarg el curs”, perquè l’ha donat “ganes d’interessar-se més pel tema i aprendre’n més”.
Per la seva banda, Irene Sala pensa que és una bona iniciativa per part del vicerectorat i que, de fet, aquesta via s’ha de continuar “promovent més cursos d’aquest tipus”.
I Carlos Fernández Rivera considera que el fet de que estudiants de l’associació de debat hagin donat el curs “ha estat l’idea més propera i la que més motiva a practicar, perquè el veure que són estudiants, això fa que et sembli més proper”.
Tots tres ho valoren molt positivament, destacant que és una “molt bona iniciativa, ja que fomenta la comunicació entre els estudiants i serveix per difondre i explicar les idees de les associacions a la resta de persones de la UB, els que té com a conseqüència un augment de la participació en aquest tipus d’activitats”. També pensen que de cara a la millora del funcionament dels òrgans col•legiats serveix, ja que “fomenta la cohesió interna del Consell de l’alumnat”.
Per tot això, el Vicerectora d’Estudiants i Política Lingüística i l’Hotel d’Associacions es feliciten per la feina feta, agraeixen a l’associació de debat i convoca als assistents i a la resta de representants a que participin donant idees i de forma activa en aquest tipus de jornades.