Beques Santander per als estudiants de la Universitat de Barcelona

El programa ‘Beques Santander de Pràctiques en Pimes’ ofereix a 5.000 universitaris espanyols l’oportunitat de realitzar pràctiques professionals remunerades en qualsevol de les empreses participants en el projecte.

La Universitat de Barcelona gestionarà l’any que ve gairebé cent beques de pràctiques professionals en Pimes durant tres mesos prorrogables. El conveni ha estat subscrit per Emilio Botí, president de Banc Santander, Federico Gutiérrez-Solana, anterior president de la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CRUE) i Jesús Terciado, president de la Confederació Espanyola de la Petita i Mitja Empresa (CEPYME).
Un dels mèrits clau d’aquest contracte ha estat aconseguir un acord pel qual la gestió i el tràmit de les beques no suposen cap cobrament d’impostos o taxes a cap institució o persona, la qual cosa ve a redundar en la gratuïtat del projecte.
L’objectiu és complementar la seva formació, apropant-los la realitat de l’àmbit professional, ampliant coneixements i afavorint el seu contacte amb empreses que podrien facilitar-los la seva inserció laboral.
La durada de les beques coincideix amb els cursos 2011/2012 i 2012/2013, encara que les pràctiques podran realitzar-se fins al 31 de desembre de cada any.

Per participar, els universitaris hauran de dirigir-se al Servei d’Atenció a l’Estudiant (SAE) en carrer Adolfo Florensa nº 7. L’assignació de les pràctiques es realitzarà per les universitats d’acord principalment amb els criteris de transparència i mèrit, coneixement d’idiomes i valoració expressa de la candidatura per part de l’empresa en entrevista personal.

Segons Emilio Botí “aquest vol ser un programa que sumeix esforços del banc mitjançant l’aportació íntegra de les beques; de les universitats, que assumiran el procés de selecció d’estudiants i empreses i de les pròpies PIMES, que assumiran el compromís de proporcionar al becari un període de pràctiques formatiu i estimulant”. I va afegir: “Aspirem al fet que el 50% dels becaris siguin contractats per l’empresa en finalitzar la beca”.

El Banc Santander promou aquesta iniciativa a través de la Divisió Global Santander Universitats, les activitats de les quals vertebren l’acció social de l’entitat bancària i li permeten mantenir una aliança estable amb més de 960 universitats d’Amèrica, Àsia i Europa.