Daily Archives: 12 Juny 2012

La biblioteca de Lletres continua oferint tots els seus serveis

Tot i que s’ha tancat circumstancialment part de la biblioteca de Lletres, aquesta permet el préstec i continua obrint les seves seccions de Llatí, Hispàniques, Romàniques i Llengua amb espais per a la consulta de llibres i l’estudi.

Les dificultats afegides que suposa tenir tancada parcialment una de les biblioteques més grans en quant a capacitat d’espais per a l’estudi i la consulta de llibres durant el període final d’exàmens és més que comprensible. Tot i així, no és un tancament complet, els investigadors poden entrar, si ho necessiten, a espais com la sala de reserva.

A més, s’ha pogut oferir als estudiants que ho desitgin un servei paral·lel. En quant a l’ús dels espais de la biblioteques com a consulta i lloc d’estudi, l’Edifici Històric sempre ha tingut a la disposició de tots els estudiants les seccions de la biblioteca corresponent a Llatí, Hispàniques, Romàniques i Llengua, les dues primeres situades en la mateixa planta que la general i les dues últimes en l’aparcament del carrer Balmes. Aquestes s’han equipat amb més ordinadors per poder accedir a la consulta del catàleg i a la resta de serveis. També s’han obert tres aules per poder estudiar i que fan el mateix horari que la biblioteca.

Pel que fa al préstec de llibres o  llibres de “consulta en sala” del fons de la biblioteca general de Lletres, es poden sol·licitar tots els volums en aquestes altres seccions i, sota comanda, també es poden consultar els llibres exclosos de préstec. A més del ja establert “préstec interbibliotecari”, que amb una sol·licitud penjada en internet, es pot demanar que un llibre del catàleg sigui lliurat en la biblioteca que es triï.

Al mateix temps, la biblioteca del Campus Raval segueix oberta i operativa com sempre.

L’objectiu ha estat sempre minimitzar l’impacte en els estudiants dels perjudicis ocasionats per aquest tancament provisional, que ha sorgit de forma circumstancial per garantir l’estabilitat i cura del patrimoni històric que alberga, amenaçat per un ús no ajustat a les característiques que requereix aquest fons.

La Universitat lamenta la contrarietat, que no depèn de la institució. El més aviat possible es garantirà una altra vegada les condicions necessàries per tornar a obrir la part tancada d’aquesta biblioteca