Daily Archives: 20 Juny 2012

Els estudiants representats al CEUCAT planten cara a la pujada de taxes

El proper divendres 22 hi ha una reunió del CEUCAT (Consell de l’Estudiantat d’Universitats Catalanes) i el Consell de l’Alumnat de la Universitat de Barcelona es prepara per posar-se d’acord en el text en contra de les taxes i les retallades impulsat per el consell.

A la reunió del divendres 22 anirà el secretari general d’universitats i recerca de la Generalitat de Catalunya, Antoni Castellà, per tal de transmetre al CEUCAT com s’adoptarà el Reial Decret que determina la forquilla d’augment de preus universitaris, i per tant de quina forma afectarà a tots els estudiants de les universitats.
Per aquesta raó, els estudiants membres del CEUCAT han fet un manifest per a la convocatòria on es posa de relleu el perill que suposa per a l’accés a la universitat la pujada de taxes. Tot plegat sumat a que la mesura no s’acompanya amb un increment de beques fa que signin aquest manifest “per tal d’evitar que l’accés universal a la universitat sigui posat en perill per un decret que preveu uns augments de preus desproporcionats”.
Sota el lema “Digues prou a les retallades en universitats i exigeix una Universitat Pública de qualitat”, intenten agrupar a tot el ventall de representants d’estudiants de les universitats públiques. A més han posat a la disposició de tothom una “calculadora” per poder veure quant ens costarà aproximadament la matrícula del proper curs.
Per la seva banda, el Consell de l’Alumnat de la Universitat de Barcelona ha posat sobre la taula si afegir-se sense més o incloure algunes reivindicacions més per a completar el text.