L’Observatori de l’Estudiant s’apropa al nostre col·lectiu

El 26 de juny es va celebrar una reunió amb la vicerectora d’estudiants i política lingüística i la directora de l’observatori de l’estudiant amb una part dels estudiants que formaran la Xarxa d’estudiants de grau i llicenciatura de cada ensenyament.

Ara que es tanca el curs, el vicerectorat d’estudiants i política lingüística ha organitzat un reunió amb els estudiants que han estat triats representants dels consells d’estudis de les passades eleccions del 26 d’abril. En total es va poder convocar a uns 30 que havien estat triats prèviament pels caps d’estudis de cada ensenyament. L’objectiu era posar-los en contacte amb l’Observatori de l’estudiant que s’està posant en marxa.
A la reunió, que va córrer a càrrec de la vicerectora i la directora de l’observatori, van assistir gairebé una trentena d’estudiants, els quals han rebut una presentació dels objectius de l’observatori, la seva estructura i la funció que ells tindran dintre d’aquesta. La sessió va incloure una petita presentació de la pàgina web de l’Observatori de l’Estudiant per part dels becaris de l’Hotel d’Associacions, que han estat els autors de la mateixa.
En general s’ha vist con bons ulls aquesta iniciativa, tot i que al llarg de la sessió es va insistir en quin era el grau de compromís del govern de la nostra institució per tal de fer cas a tots aquests estudis i informes que vagin sortint de l’observatori al llarg del temps. La Dra. Gemma Fonrodona ha garantit que, ja que és una iniciativa d’aquest equip rectoral, el més lògic és que hagi una voluntat explícita per escoltar i fer cas a aquest informes, tot respectant el marge d’actuació de la universitat. A més, s’ha posat de relleu que bona part de la força per tal d’aplicar les mesures que s’aconsellin des de l’Observatori també recau en la veu dels estudiants triats com a representants.