Tríptic informatiu sobre les mesures de suport econòmic a la matrícula

La UB edita un tríptic per informar als estudiants dels ajuts de caire econòmic per fer front al pagament de la matrícula d’enguany

La Universitat de Barcelona ha editat un tríptic informatiu sobre les diferents mesures i actuacions de caire econòmic en relació a les ajudes i suport de la matrícula d’enguany. Podreu trobar el tríptic amb la informació completa a les vostres facultats o accedir a la informació al següent enllaç. Tot seguit, però, us fem un resum de les mesures més importants.

• Es facilita la matrícula condicional als estudiants amb beca general assumint inicialment fins al 40% de l’import.
  • La UB es fa càrrec dels imports d’ajut de la beca d’equitat, assumint implícitament un ajut que pot arribar fins al 50%.
  • S’ha augmentat a tres els terminis de pagament si la matrícula és anual. En cas de retard en els terminis de pagament el recàrrec del 5% no es començarà a aplicar fins el tercer mes.
  • Pel que fa als màsters s’estableix, per primer cop, una bonificació del 30% pels estudiants comunitaris en els màsters oficials que no habilitin per l’exercici de professions regulades. Pels socis d’Alumni UB s’ofereix un descompte del 10% en la matrícula de màsters i postgraus propis.
  • Mitjançant entitats financeres, la UB facilita el finançament o pagament mensual de la matrícula. A més a més l’AGAUR possibilita l pagament en deu mesos amb un interès del 6,5%
  • Els estudiants també poden acollir-se a les beques d’estudi que ofereixen les empreses i entitats públiques amb les que la UB té conveni.

S’ha establert també un programa especial d’ajuts perquè el criteri econòmic no sigui una restricció insalvable a l’hora d’accedir o continuar els estudis. La informació sobre el procediment i les condicions per sol·licitar aquest ajut es publicarà properament al web de la UB. Les mesures inclouen:

• La millora de les condicions del fraccionament a alumnes que justifiquin dificultats en el pagament.
  • Ajuts especials per pal·liar l’increment del preu per crèdit a aquells alumnes que es trobin entre els llindars de renda 3 i 4 i que compleixin unes condicions determinades.
  • Creació d’un ajut conjuntural per alumnes de nou accés que no poden accedir a la beca general pel canvi de requeriments acadèmics. L’ajut està subjecte a les condicions establertes de rendiment acadèmic.