La UB entre les 200 millors universitats del món

Barcelona es considera l’onzena millor ciutat del món per ser estudiant universitari

La Universitat de Barcelona es troba entre les 200 millors universitats del món, segons la nova edició dels QS World University Rankings 2012-2013. La UB ocupa el lloc 187 en un rànquing mundial que està encapçalat per l’Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT, Estats Units), la Universitat de Cambridge (Regne Unit), la Universitat de Harvard (Estats Units), l’University College de Londres (UCL, Regne Unit) i la Universitat d’Oxford (Regne Unit). A més a més, Barcelona és, segons el QS Best Student Cities in the World l’onzena millor ciutat del món on estudiar.

Els QS World University Rankings avaluen la qualitat de la recerca i la docència, la contractació dels graduats i el grau d’internacionalització de cada centre universitari, mitjançant un conjunt d’indicadors que analitzen la reputació acadèmica i empresarial, la proporció entre professors i estudiants, les citacions per professor i, finalment, el nombre de professors i estudiants internacionals.

Cal subratllar que la UB és l’única universitat espanyola que es troba en el top 200 mundial en les cinc grans àrees del coneixement —Arts i Humanitats, Enginyeria i Tecnologia, Ciències de la Vida i Biomedicina, Ciències Naturals i Ciències Socials i Gestió— analitzades.  També es manté líder a tot l’Estat en les àrees de Ciències de la Vida i Biomedicina i en Ciències Naturals i ha millorat posicions en Enginyeria i Tecnologia i en Ciències Naturals. A més, es troba entre les 100 millors universitats del món en tres àrees: Arts i Humanitats, Ciències de la Vida i Biomedicina i Ciències Naturals.

Barcelona, una bona ciutat per estudiar

Quacuerlli Symonds (QS), la mateixa empresa que ha elaborat aquest rànquing en va publicar un altre amb les 50 millors ciutats del món on ser estudiant universitari. Barcelona ocupa l’onzè lloc. La millor classificada és París i Madrid es troba en la setzena posición.

Enguany és el primer cop que es publica el rànquing QS Best Student Cities in the World  i es basa en dotze criteris que tenen en compte des de la reputació de les universitats o la qualitat de vida de les ciutats, fins a la barreja d’estudiants locals i estrangers, o els preus de la matrícula i el cost de vida. Per dur a terme el rànquing s’han escollit les ciutats amb més de 250.000 habitants i que tenen dues o més universitats destacades.

Les ciutats europees dominen les primeres posicions de la classificació, n’hi ha fins a sis entre les deu primeres places, i Barcelona ocupa l’onzena posició per davant de ciutats com Nova York, Tòquio, Milà o Singapur.

En la descripció de Barcelona es destaca el clima i l’estil de vida de la ciutat, així com el prestigi i l’excel·lència de la UB i la UAB, juntament amb “el cost de vida raonable en comparació amb Londres i París”, les dues ciutats que encapçalen el rànquing. També es considera una de les ciutats més assequibles pel que fa als preus de la matrícula. Barcelona i Madrid són les dues úniques ciutats d’Espanya seleccionades per QS. La capital espanyola destaca per la seva vida nocturna, l’àmplia oferta d’art i l’excel·lent relació qualitat-preu de les universitats, entre les quals inclou la Universitat Autònoma, la Universitat Complutense, la Universitat Carlos III i la Politècnica.